Telefoonlijn omzetten naar Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJMikeE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
zijn er kabels / plugjes waarbij je aan de ene kant een telefoondraad indoed en aan de andere kant een utp kabel zodat ik waar een telefoonlijn is kan internetten

Ik wil dit gebruiken voor mijn radiostudio die heb ik gebouwd in een loods ong 30M vanaf ons huis met de router dus als ik vanaf daar een kabel moet trekken ben ik heel lang bezig, want de internet gaat eigelijk via de telefoonlijn

Groetjes,Mike

Volgens mij kan je die gewoon kopen bij de mediamarkt ofzo of op internet

Even voor de duidelijkheid, je hebt nu adsl, je hebt nu dus op de bestaande telefoon lijn (meterkast of waar dan ook) een modem zitten. Deze zorgt voor internet en voor waarschijnlijk digitale tv en dergelijke?

Je kunt niet zomaar deze kabel opsplitsen en dan door trekken naar de loods. Je kunt namelijk maar 1 internet modem per huis aansluiting gebruiken. Op het hoofd adres neem ik aan wil je ook nog internet en dergelijke gebruiken.
Ik zou toch zelf kiezen voor een knappe wLan router (30 mtr is goed te overbruggen) of toch een vaste utp aansluiting trekken naar de loods.

grtjs jjw

Je kunt volgens mij ook zo'n internetstekker voor het stopcontact kopen. Dan gaat het internetsignaal gewoon via de stroomleidingen en de stoppenkast. Die heeft 200m bereik... Dan klik je de ene stekker met utp-kabel aan je modem/router en de andere aan je pc/laptop/printer enz...

Waar kan je die stekker dan kopen?

p.s. wij hebben namelijk wel een telefoon verbinding daar

Ik heb ze zelf bij Dixons gekocht, je kunt ze in wel alle computerwinkels vinden en zelfs in de Aldi!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan