• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

telefoonnummers in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter wbx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wbx

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
ik zou graag in excel telefoonnummers intypen en beginnen met de 0 is daar een mogelijkheid bij dat ik een volledig rij met cellen kan selecteren zodat ik die nul niet steeds weer moet intypen ?:confused:

Opmaak > celeigenschappen > Getal > Speciaal: kies voor Telefoonnummer

tel

dat heb ik al gedaan maar staat niets in bij mij :(

Zet de opmaak op aangepast, en vul bij Type: 0000000000 in.

De celopmaak reageert uiteraard alleen op dat wat jij intikt. Dus als die nul er niet staat, zal die nu ook niet verschijnen! Je zou ff in een hulpkolom de formule...
Code:
="0"&A1
...kunnen zetten (ik ga er ff van uit dat je 1e telefoonnr in cel A1 staat). Sleep de formule zover door als dat er aangepast moet worden. Daarna een kwestie van het bereik copieren en plakken als tekst.
De volgende telefoonnrs zou ik dan gewoon lekker direct intikken met die voorloop nul (wel je celopmaak op telefoonnr of tekst zetten, anders is je nul alsnog verdwenen).

Groet, Leo

ik zou graag in excel telefoonnummers intypen en beginnen met de 0 is daar een mogelijkheid bij dat ik een volledig rij met cellen kan selecteren zodat ik die nul niet steeds weer moet intypen
Voor Nederlandse telefoonnummers kan de bijlage dienst doen en krijg je de genormeerde vermelding.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
beste

of je typt het telefoonnummerin als b.v. 030-1234567 dan blijft ook de nul staan

andere methode '0102080333

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan