Telenet fibernet modem met wifi Port Forwarding [Oplossing]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackerx72

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Beste helpmij,

Reeds had ik een probleem met de nieuwe modem die telenet plaatst als je je abonnement laat upgraden naar fibernet. Namelijk haalt port forwarding niets meer uit die je kan aanpassing op de telenet website. Volgens mij geld dit alleen voor de modems met geintegreerde wifi.

Dit is de oplossing voor mensen die hetzelfde probleem hebben met ports te openen maar je moet wel nog een router aangesloten hebben op de telenet modem.

SETTINGS ROUTER:
WAN:
IP: 192.168.0.3 (ip moet binnen bereik liggen van Telenet modem/router)
!je kan op de telenet website je modem zien, het is aangeraden om die ip in te vullen als de bovenstaande niet werkt

Subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1 (on default ip adres van telenet modem/router)
DNS1 : 192.168.0.1
DNS2 : 195.130.130.11

Lan zijde:

-DHCP server aan

-ip range 192.168.1.2 - 192.168.1.255 (of zoals bij mij eindigend op .254)

SETTINGS TELENET MODEM (inloggen via mijntelenet)
-DMZ: ip van je eigen router (192.168.0.3)
!dit is de ip die je moet aanpassen als je niet met 192.168.0.3 werkt
dit zorgt ervoor dat je eigen router "buiten" de beveiligingsfunties valt van de telenet modem/router

-DHCP uitzetten (indien mogelijk)

-Evt port forwarding ip eigen router (192.168.0.3)!of de ip die je aangepast hebt

-poort range 1-65223 (of het grootste bereik mogelijk sinds telenet dit beperkt)

Hopelijk heeft iemand ooit iets aan deze oplossing moest men op dit probleem terechtkomen! Ik stootte namelijk op dit probleem als ik een Minecraft server wou hosten.

MVG

Ackou Jens

Het is misschien een late reactie maar kan dit ook werken om remote access te hebben op mijn Iomega Home Media Cloud Edition ? Klik
In de Telenet router heb ik reeds de poort open gezet die de Iomega vraagt maar ik kan niet op mijn schijf geraken van buitenuit, enkel binnen mijn eigen netwerk.
Ook via de Iomega verbinden met TZO.com voor mijn 12 maanden gratis gaat niet. :(

Beste, Ik heb een Iomega Iconnect... een kan ook van buitenuit niet op mijn schijjf geraken !!! Heb je een oplossing gevonden
Heb ook een fiber telenet router !!
Dank voor antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan