Televisie als monitor computer, hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzmo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Dag,

Ik heb een vraag voor de, ik denk, technische mensen hier.

Het volgende:

Ik wil mijn televisie, als monitor voor mijn computer gebruiken indien mogelijk.
Ik heb het volgende om het te proberen:

-een Aristona televisie, met alleen scart ingang/uitgang.
-een digitale ontvanger, met een hdmi ingang/uitgang en een scart ingang/uitgang.
-een hdmi kabel, scart kabels
-een ATI Radeon 4300/4500 512 MB videokaart met een hdmi aansluit mogelijkheid.(ik dacht zelf van de videokaart naar mijn digitale ontvanger en met scart naar mijn televisie)

Is er een mogelijkheid om hier een draaiende monitor van te maken en indien ja, hoe?

Win7 + sp1 64 bit, maar hier kan ik 32 bit van maken, indien nodig.

grizzmo

ik denk dat je heel veel kwaliteit verlies gaat leiden hierdoor
heb je een s-video aansluiting op je videokaart ?
zo ja kan je die beter nemen en meteen naar je tv
maar kwaliteit s-video - is in mijn ogen slecht
heel onduidelijk te lezen met s-video heb het zelf eerst ook gehad
en met de overstap naar hdmi ging er echt een wereld voor me open
met s-video is film kijken wel te doen maar om nou te zeggen dat als een hoofdmonitor te gebruiken

dat zou ik in ieder geval niet doen ... maar dit blijft mijn mening

@ Aloew,

Ik heb geen S-video op mijn videokaart.
Ik heb wel zelf al een en ander geprobeerd voor ik deze vraag ging stellen. videokaart hdmi naar digitale ontvanger hdmi, digitale ontvanger scart naar tv scart, met als resultaat: geen beeld, helemaal geen beeld.

grizzmo

van videokaart met HDMI naar ontvanger en zo naar de TV zou in theorie moeten werken ja, maar.... waarom??? Kwaliteit zal om te huilen zijn, om nog maar te zwijgen over het kijk-comfort.
Voor de kosten hoef je het niet te doen, want voor pakweg €100,- euro heb je tegenwoordig al een prima monitor. Ga je naar de plaatselijke kringloop, lukt het zelfs voor €25,- nog wel denk ik. Stukken beter (en praktischer) dan zo'n oud kathode-kanon

enneeh.... die TV, dat is niet "de" TV neem ik aan? Want wat moet je in hemelsnaam met een digitale HD-ontvanger op een antieke tv?

Laatst bewerkt:
ik denk niet dat het gaat werken met een digitale ontvanger als tussen station
heb het zelf ook nooit geprobeerd dus kan je daar geen 100% antwoord op geven

ik kwam dit tegen denk dat je voor zoiets moet gaan

Hdmi to scart

@ madmuppet,

Nee, niet de tv, maar een reserve. Ik weet het, maar ben praktisch blut. Ik ga toch nu maar even mijn tv proberen aan te sluiten. Zijn er misschien nog enkele tips, voordat ik de boel ga losmaken en aanluiten waar ik op zou moeten letten? Als mijn televisie het doet, laat ik het wel weten en zet mijn vraag op opgelost.

Edit: @ Aloew

Ik heb gezien wat ze kosten, dan kan ik beter een nieuwe monitor kopen.

Wel bedankt voor de reactie.

grizzmo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan