Televisie kijken via pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdesignz

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo allemaal,

Ik zoek een software om televisie mee te kijken via de pc,
ik heb een heel aantal jaar terug al eens een software gehad (betaald) die dit kon, alleen heb echt geen idee meer welke dit was,
het was een blauw achtig icoontje, heeft iemand enig idee welke ik bedoel?

Het is voor mij broertje hij gaat binnenkort op kamers wonen, en wil zijn computer graag als televisie gebruiken om wat ruimte te besparen enz :)

Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken

Groeten Webdesignz

Voor Euro 15 heb je al een Digitenne apparaatje voor USB. Onder de kleine magneetvoet antenne een stuk metaal steken en je hebt redelijk beeld met vier zenders plus heel veel radiozenders digitaal.

Hmm ik denk dat ik een oplossing heb,
ik ga het binnenkort even proberen, maar we hebben nog een digitale ontvanger liggen, die wil ik aansluiten via hdmi op
zijn monitor, en dan gewoon op de coax aansluiten zonder kaart. volgens mij moet dat werken :)

Het is voor mij broertje hij gaat binnenkort op kamers wonen, en wil zijn computer graag als televisie gebruiken om wat ruimte te besparen enz :)

Het gaat dus niet om nederland 1,2,3 en de lokale zenders....
Hij moet gewoon alle normale zenders kunnen bekijken

Misschien denk ik te simpel maar een tv met minimaal twee hdmi-ingangen. Een naar de pc en een naar een decoder...? Of moet het gratis zijn...?

Ik zeg liever niets meer maar het gaat om ruimtebesparing snijworst.
Een decoder in de computer misschien, of een monitor die ook een televisie is?
Het is verder net wat je wilt.

Je kunt een pc en een decoder tegelijk op één monitor aansluiten. Een decoder neemt daarbij zoveel ruimte niet in lijkt me. Maar het staat TS vrij om daar anders over te denken...

Dat is in principe wat ik wil gaan testen, een decoder aan de monitor hangen dmv HDMI, en de pc dmv VGA
en dan de coax op de decoder aansluiten... ik wist niet dat hij nog een HDMI poort over had. Dit gaan we dus even testen :)
Waarschijnlijk hoeft hier dan geen ziggo kaart in

De ziggo kaart gaat in je decoder voor digitaal/hd beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan