FataMorgana
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2004
- Berichten
- 222
Met mijn Internet Service Provider en vaste telefonie zit ik al jaren bij Telfort.
Puur vanwege de kosten (we betalen zo'n € 37 p/m) en ik moet zeggen dat we nooit problemen hebben gehad, tot enige maanden terug.
De verbinding valt vaker weg en de telefonie doet het soms niet.
En de download snelheid is in mijn opinie afgenomen: van de beloofde 20 Mb kwam zowiezo altijd maar 10 Mb in de praktijk terecht maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De laatste maanden kom ik nauwelijks meer boven de 5 Mb uit!
Nu kreeg ik afgelopen week opeens een folder van Telfort in de bus waarin ze hun nieuwe "alles-in-1" abonnement aanprijzen.
Internet tot 25 Mb down speed (max 3 Mb up), bellen en interactieve TV. Een nieuw draadloos modem en TV-ontvanger gratis in bruikleen en gratis installatie bij je thuis.
Kosten een jaar lang: € 37,50!
Dat is dus eigenlijk nog goedkoper dan mijn huidige abonnement met daarbij de Digitenne van KPN opgeteld.
Ook bestaande klanten zouden kunnen overstappen.
Dus ik via "Mijn Telfort" een poging gedaan.
Wat blijkt? Op mijn adres kan interactieve TV niet en dus kan ik dat abonnement niet afgenomen worden!
En bij mijn adresgegevens geven ze nog aan dat de max mogelijke down speed hier 5 Mb zou zijn!
(Dat klopt dus wel met mijn bevindingen van de laatste maanden maar dat was beslist vroeger niet zo!)
Omdat ik er niets van begrijp heb ik ze via mail wat vragen gesteld, ook hoe het kan zijn dat de kwaliteit van mijn bestaande abonnement de laatste maanden is achteruit gegaan.
Hun antwoord luidt:
Vernieuwde netwerk?
Zijn onze telefoonlijnen inmiddels al zodanig verouderd dat ze niet meer op een "venieuwd netwerk" aangesloten kunnen worden?
Ik ken het verhaal van de afstand tot de centrale en daarom konden we nooit meer dan 10 Mb down speed halen maar dat is inmiddels dus ook al niet meer haalbaar?
Op mijn vraag of ze de bestaande netwerken simpelweg niet meer bijwerken omdat ze mogelijkerwijs alles investeren in glasvezel (waar Telfort binnenkort ook mee gaat beginnen, maar voorlopig nog niet in mijn woonplaats Dordrecht) wordt uiteraard geen antwoord gegeven...
Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is of het inderdaad kan zijn dat onze "standaard" telefoonlijn verbonden is met een relatief oude (verouderde?) centrale.
Als dat zo is zal ik voorlopig moeten pappen en nathouden tot er een voordeliger glasvezel alternatief komt. De kabel ligt al in m'n huis, aangesloten aan zo'n glasvezelbox in de meterkast.
Puur vanwege de kosten (we betalen zo'n € 37 p/m) en ik moet zeggen dat we nooit problemen hebben gehad, tot enige maanden terug.
De verbinding valt vaker weg en de telefonie doet het soms niet.
En de download snelheid is in mijn opinie afgenomen: van de beloofde 20 Mb kwam zowiezo altijd maar 10 Mb in de praktijk terecht maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
De laatste maanden kom ik nauwelijks meer boven de 5 Mb uit!
Nu kreeg ik afgelopen week opeens een folder van Telfort in de bus waarin ze hun nieuwe "alles-in-1" abonnement aanprijzen.
Internet tot 25 Mb down speed (max 3 Mb up), bellen en interactieve TV. Een nieuw draadloos modem en TV-ontvanger gratis in bruikleen en gratis installatie bij je thuis.
Kosten een jaar lang: € 37,50!
Dat is dus eigenlijk nog goedkoper dan mijn huidige abonnement met daarbij de Digitenne van KPN opgeteld.
Ook bestaande klanten zouden kunnen overstappen.
Dus ik via "Mijn Telfort" een poging gedaan.
Wat blijkt? Op mijn adres kan interactieve TV niet en dus kan ik dat abonnement niet afgenomen worden!
En bij mijn adresgegevens geven ze nog aan dat de max mogelijke down speed hier 5 Mb zou zijn!
(Dat klopt dus wel met mijn bevindingen van de laatste maanden maar dat was beslist vroeger niet zo!)
Omdat ik er niets van begrijp heb ik ze via mail wat vragen gesteld, ook hoe het kan zijn dat de kwaliteit van mijn bestaande abonnement de laatste maanden is achteruit gegaan.
Hun antwoord luidt:
En dan de bekende algemeenheden en telefoonnummer.-De maximaal haalbare snelheid op uw adres is op uw huidige netwerk 15 Mb. Om Interactieve TV te kunnen leveren moet u overgezet worden op het vernieuwde netwerk. Echter is op dit vernieuwde netwerk de haalbaresnelheid die nodig is om ook Interactieve TV te kunnen leveren niet voldoende.
- Blijft u storingen houden in uw internet op vastbellen verbinding, dan adviseren wij u om contact op te nemen met Telfort klantenservice op het moment dat de storing zich voordoet.
Vernieuwde netwerk?
Zijn onze telefoonlijnen inmiddels al zodanig verouderd dat ze niet meer op een "venieuwd netwerk" aangesloten kunnen worden?
Ik ken het verhaal van de afstand tot de centrale en daarom konden we nooit meer dan 10 Mb down speed halen maar dat is inmiddels dus ook al niet meer haalbaar?
Op mijn vraag of ze de bestaande netwerken simpelweg niet meer bijwerken omdat ze mogelijkerwijs alles investeren in glasvezel (waar Telfort binnenkort ook mee gaat beginnen, maar voorlopig nog niet in mijn woonplaats Dordrecht) wordt uiteraard geen antwoord gegeven...
Wat ik dus eigenlijk zou willen weten is of het inderdaad kan zijn dat onze "standaard" telefoonlijn verbonden is met een relatief oude (verouderde?) centrale.
Als dat zo is zal ik voorlopig moeten pappen en nathouden tot er een voordeliger glasvezel alternatief komt. De kabel ligt al in m'n huis, aangesloten aan zo'n glasvezelbox in de meterkast.