Telfort Draadloze Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

HP1986

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Geachte Lezers,

Ik zit thuis met een probleem dat is als volgt :

Ik heb een Wireless- G Broadband Router

Model LinkSys WRT54GC..

Ik had van te voren een verbinding Van @home internet..

maar nu wil ik draadloos instellen van Telfort..

Maar ik kom er totaal niet wijs uit..

wie kan me erbij helpen om mijn draadloos router in te stellen voor verbinding via Telfort..

Met vriendelijk Groet,
Tom:thumb:

hoe bedoel je dat precies ?

als ik mag vragen :$?

ik had gebeld naar Telfort

daar vertellen ze dat Domain en Host Name niks hoeft

maar ik krijg de IP en DNNS En Gateway maar niet door van mijn modem

Staat het modem ingesteld op DHCP? Met deze instelling ontvangt het modem de juiste instellingen automatisch.

ja dat zijn de man aan de telefoon ook..

maar dan stel ik dat in

maar krijg niks door

hij krijgt gewoon geen IP en DNNS en Gateway door..

Ik heb hem ingesteld Automatisch DHCP Ip Confrigation

Ik zou je router eens resetten naar de fabrieksinstellingen en dan vanaf dat punt de router gaan instellen voor Telfort. Nu zit je met de instellingen van @home op je router en om te voorkomen dat je iets vergeet goed in te stellen kun je hem het beste even resetten.

Hoe je de reset moet doen staat in de handleiding.

Ik kwam dit nog tegen. Mogelijk heb je daar iets aan. Ken Telfort verder niet qua configuratie.

heb naast m'n 2602H modem van Telfort nu ook een Linksys WRT54GC (leuk ding), maar ik had er niet bij nagedacht dat 't modem zijn routerfunctionaliteit moet behouden voor VOIP. Mijn vraag is dus nu, kan ik m'n Linksys'je alsnog gewoon gebruiken, en zo ja, hoe stel ik hem dan correct in? Voorlopig heb ik 'em op een ander subnet moeten zetten volgens de handleiding, maar dan is er van achter die router geen verbinding te maken.

Het makkelijkste is om de Linksys intern een vast ip te geven net buiten de dhcp range van de Zyxel. Dan de dhcp server in de Linksys uitzetten en de kabel vanaf de Zyxel in 1 van de Ethernet poorten doen en niet de Internet poort op de router. Dan moet alles werken.

Je dhcp is static en heeft een vast ip adres. deze dien je om te zetten. Kijk in plaatje 1 daar staat static ip adres op enabled. Zet het op disabled. Of zoals al aangegeven even je modem volledig resetten. Je kunt de router daarna weer benaderen via ip 192.168.1.254. met het standaard admin en 1234 wachtwoord.

De reset button zit achterop je router. Even een seconde of 2 indrukken. Het reset zich dan. Na een minuutje of zo is het wel weer opgestart en kun je het via je webbrowser weer benaderen.

is opgelost thnx voor jullie hulp

SUPER BEDANKT :)

ik had IP moeten veranderen omdat telfort ook al 1.1 gebruikt achter aan ;)

dus heb ik er 10.1 van gemaakt ;)

en nu doet internet het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan