Telfort gaat me internet blokeren!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rein2010

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Heb internet via telfort en nu kreeg ik een mailtje dat er een schadelijke bot op mijn computer zit die erg schadelijk is.Nu zeggen ze dat dat op te lossen is door de hardeschijf te formatteren.Los ik het niet op dan zeggen ze dat als telfort weer een melding van die bot krijgt, dat ze mijn lijn gaan blokkeren.Kan iemand me helpen hoe ik de hardeschijf kan formatteren.Alvast bedankt.
groeten Rein Kunnen

Hoi Rein2010.

Scan je pc op virussen met Malware Bytes Anti Malware (www.malwarebytes.org), download en installeer het, na de installatie het programma openen en naar het tablad "Updaten" gaan. Laat het programma zich eerst volledig updaten. Zodra dat klaar is, voer dan een volledige scan uit. Laat het na het scannen, als het vraagt om de computer te herstarten, de computer herstarten. Dit i.v.m. bestanden die bij de volgende herstart verwijdert worden.

Mocht daar niks uitkomen, stuur ik je per direct door naar Nucia.eu om daar te registreren en een Hijackthis logg te posten op het forum, met het probleem en het log van Hijackthis.

Formatteren is wel heel grondig van Telfort. (Hebben ze mij nog niet verteld te doen bij de internet problemen die ik bijna elke dag wel heb :p)

Laatst bewerkt:
Zijn ze ook zo vriendelijk geweest de naam van de bot te noemen?

Zijn ze ook zo vriendelijk geweest de naam van de bot te noemen?

Ze zullen waarschijnlijk 'verdachte' activiteiten van zijn/haar IP gezien hebben.

Mij vroegen ze ook voor confirmatie dat er dagelijks 50gb over het lijntje heen gaat.

Formatteren doe je met 'format C:' of b.v. 'D:'.

Formatteren doe je met 'format C:' of b.v. 'D:'.

Ugh, wij doen ons best om uit te leggen dat het niet nodig is, om zo iets te verwijderen met het formatteren van de hardeschijf. Levert alleen veel data verlies op. Bovendien, weet de klantenservice van Telfort niet beter, want ondertussen heb ik al wel door wat voor mensen daar zitten. (Het lijken soms wel blonde vrouwen die het boekje stap voor stap voorlezen, verder geen probleem met blonde vrouwen hoor)

De vraag was hoe je moet formatteren!!! Ik ben blij dat ik niet van anderen afhankelijk hoef te zijn.

Laatst bewerkt:
Heb internet via telfort en nu kreeg ik een mailtje dat er een schadelijke bot op mijn computer zit die erg schadelijk is.Nu zeggen ze dat dat op te lossen is door de hardeschijf te formatteren.Los ik het niet op dan zeggen ze dat als telfort weer een melding van die bot krijgt, dat ze mijn lijn gaan blokkeren.Kan iemand me helpen hoe ik de hardeschijf kan formatteren.Alvast bedankt.
groeten Rein Kunnen

Je kunt inderdaad bovenstaande 'adviezen' opvolgen. Voor een compleet verhaal, zie bijlage.
Of je dan écht van het probleem af bent ..... tja, daarin ben dan weer afhankelijk van de evt. reactie van Telfort.
Wil je zeker zijn van een 'maagdelijke' computer dan zou je inderdaad een recovery moeten doen.
Waarmee heb je je pc eigenlijke beveiligd op dit moment?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan