Telfort internet aansluiten op wanddoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael2008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
1
Hallo,

Na vele uren bezig te zijn geweest kom ik er maar niet uit om mijn adsl verbinding werkend te krijgen. Op de router/ modem moet een signaal komen dat de adsl verbinding wordt ontvangen. Dit gebeurt niet en na gesproken te hebben met de klantenservice van telfort ligt dit aan de aansluiting in de muur.

Aangezien ik woon in een oudere flat komt de verbinding binnen in de woonkamer. Deze zit gewoon achter een wand contactdoos. Er is geen aansluitpunt in de meterkast of dergelijke. Het schijnt dat dit contactpunt verkeerd is aangesloten, althans de vorige bewoners hadden geen telefoon en internet.
Ik heb geen telefoon en wil alleen een ADSL verbinding hebben. Nu heb ik de volgende kleuren aan bedrading achter de contactdoos:

2x rood
2x blauw
2x geel
2xgroen

zwart
grijs
koper/ doorzichtig

grijs
koper/ doorzichtig

Welke kleuren moet ik hebben voor ADSL? Ik neem aan rood en blauw, of moet dit rood en groen zijn omdat het oudere bedrading is. Rood en blauw lijkt niet te werken maar kan dit komen omdat het nog oude bedrading is? Of moet ik meerdere kleuren aansluiten?

Dan heb ik ook nog het contactpunt waar de draden op aangesloten moeten worden. Hier kunnen 9 draden op worden aangesloten. Waar moet nu welke draad? De volgende termen staan er op: a a b b R 2a (pijltje naar benden) eb 2b

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan