Telfort: ipadres wordt na uren gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
8.295
Ik weet niet waar dit het beste pas, ik doe het maar hier:

Ik heb een heel gek probleem.
Ik ben pas verhuisd en heb op mijn nieuwe adres Telfort.
Geen probleem: alles werkt.

Alleen blijkt nu ik er woon dat na een x-aantal uur (ik denk iets van 4 uur) dat mijn ipadres verdwijnt. Het kan ook komen doordat ik een paar uur niets op mijn pc heb gedaan. (maar ja dat moet toch niet uitmaken?)
Ik krijg dat een 169.x.x.x ipadres.
Ik moet dan mijn pc herstarten en daarna is het weer goed.
Maar ja.. dat is een klein beetje irritant...

Het lijkt erop dat in het multi-pc modem ingesteld staat dat het ipadres maar voor een paar uur verstrekt wordt. Ik kan alleen totaal niet vinden waar dat zit.
En dan nog vind ik het gek dat ik na het verliezen van het ipadres geen nieuw adres krijg.

Mijn pc heeft altijd normaal gewerkt. Totaal geen problemen gehad. Het lijkt me dan niet dat het in mijn pc zit.
En een kabel die alleen 1x in de 4 uur een storing geeft lijkt me ook een beetje sterk.
Het probleem moet dus haast wel in het modem zitten.

Iemand een idee?
 
Heb je alle intellingen gecontroleerd in het moden en in je PC. Dit kan natuurlijk afwijkend zijn ten opzichte van je vorig provider / modem.

Hier staat een handleiding voor je multi pc modem en de instellingen voor je pc

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Online-technische-hulp/Internet.aspx
Ja, die heb ik al doorgelezen. Haal ik ook niets uit.

Als er totaal geen verbinding mogelijk is, dan zijn er zat oplossingen te vinden. Maar als het ipadres plotseling verdwijnt en na opnieuw opstarten weer terug is: dan is er niets te vinden. :-S
 
Als je verbinding heb, kan je ook de status van je verbinding zien onder je netwerk verbinding > status.
In dit gedeelte waarschijnlijk zal je ook nog even op geavanceerd moet klikken daar staat ook de status van je DHCP lease time staat deze dan op 4 uur en wordt deze dan ook afgegeven door je modem / router
lease verkregen op ......
lease verloopt op.......

wat staat hier dan in gevuld...?

Heb je ook je DHCP via netbios ingesteld staan....?

Als het echt niet wil dan geef je de pc een vast IP adres de getallen kan je zo over nemen als je wel je verbinding hebt en zet deze gegevens dan vast in je pc.
 
Als je verbinding heb, kan je ook de status van je verbinding zien onder je netwerk verbinding > status.
In dit gedeelte waarschijnlijk zal je ook nog even op geavanceerd moet klikken daar staat ook de status van je DHCP lease time staat deze dan op 4 uur en wordt deze dan ook afgegeven door je modem / router
lease verkregen op ......
lease verloopt op.......

wat staat hier dan in gevuld...?
Goed idee inderdaad! (niet aan gedacht)
Alleen geen oplossing:
Daar staat de tijd van de laatste keer opstarten (uur of 10) met als verlooptijd morgen om 6 uur AM (wel snel overigens: maar 8 uur)

Heb je ook je DHCP via netbios ingesteld staan....?
Staat op default...
(andere opties zijn enable en disable)

Als het echt niet wil dan geef je de pc een vast IP adres de getallen kan je zo over nemen als je wel je verbinding hebt en zet deze gegevens dan vast in je pc.
Dat ga ik dan maar proberen (of iemand moet nog een idee hebben...)
 
Goed idee inderdaad! (niet aan gedacht)
Alleen geen oplossing:
Daar staat de tijd van de laatste keer opstarten (uur of 10) met als verlooptijd morgen om 6 uur AM (wel snel overigens: maar 8 uur)

Dit zou dus 4 uur moeten zijn, normaal is het zo dat je lease alleen maar verloopt zolang er geen activiteiten zijn in jou geval dus 8 uur geen activiteit.

"INFO" Meestal staat de lease time op 24 uur in netwerken tot ongveer 100 pc's heb je meer pc's wil je graag weer wat vrije IP adressen en zet je dit bv op 8 uur of 4 uur.
een heleboel hotspots bv staan op 1 uur omdat daar heel veel mensen maar een korte tijd inloggen en je wil wel 24 uur per dag IP adressen kunnen verstrekken


Dat ga ik dan maar proberen (of iemand moet nog een idee hebben...)

Heb je niet toevallig energie beheer op paar uur staan zodat je netwerkkaart in slaap valt en je daar door je IP adres kwijt raakt..?
 
Vast ipadres ingevuld en sindsdien geen probleem meer gehad.
Maar het blijft gek...

vraag opgelost dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan