Telfort of Alice?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Beste mensen,

Ik zit uit te kijken naar een nieuwe provider en twijfel tussen Alice en Telfort. Beiden bieden 20Mb /s aan + vast bellen voor 30 Euro in de maand. Het voordeel van Alice is de opzegtermijn van een maand, en het voordeel van Telfort is het feit dat je er voor 70 Euro een draadloze modem bij kunt krijgen (bruikleen). Maar wat ik me afvroeg, is het niet mogelijk om gewoon een losse draadloze modem te kopen en die te gebruiken. Op de website stelt Alice dat je alleen de meegeleverde Copperjet 1616 mag gebruiken. Maar dit betekent dus dat draadloos internet met Alice enkel mogelijk is door twee modem/routerapparaten tegelijkertijd te gebruiken? Dit doe ik liever niet. Maar om nu 70 Euro te gaan betalen voor een modem die ik in bruikleen krijg? Of is die ZyXEL 2602HW die Telfort levert zo'n ware topper tov de gemiddelde modem van rond de 60 Euro (ik zag bij de Mycom bijv. een Linksys WAG200G)?

Om kort te gaan: Ik wil een van deze twee providers hebben, wil draadloos internetten, en als het even kan met maar een apparaat. Nu is twee apparaten ook wel overkomelijk. In dit 2e geval zou de vraag dan betreffen of er een beter/goedkoper alternatief is voor het extra bedrag van 70 Euro dat Telfort vraagt voor een draadloze modem. Ik hoop dat ik mijn vraag zo een beetje duidelijk heb omschreven.

Ik zit bij telfort, en heb zelf zo's modem. Ik heb destijds bij Tiscali m'n modem nog kunnen kopen, en deze modem is erg goed. Goeie firmware, niet van dat spul van KPN, en een zeer goeie klanten service.

Ja sorry, foutje:o, ik was er al toen het nog tiscali was... Ik denk dat er nog steeds de zelfde firmware opstaat

Verschil met de Linksys WAG 200G en de Zyxel die jij aangeeft is dat je niet kunt bellen met de Linksys.
De Zyxel koop je bij Telfort. De modem/router is dan dus van jou.

De Zyxel koop je bij Telfort. De modem/router is dan dus van jou.

sinds 11 februari krijg je de modems van Telfort in bruikleen.
dit geld ook voor de modems waar je moet bijbetalen.

zelf gebruik ik het gratis modem, samen met een linksys router van € 15,-,gekocht op marktplaats.
deze combinatie werkt perfect.

Telfort modem internet+bellen, linksys voor draadloos.

Ik heb al een tijdje Alice draaien. Kwaliteit is overigens prima. Ze leveren idd een copperjet mee, waar je niet veel mee kan; de instellingen zijn (bijna) niet aan te passen, omdat deze simpelweg geblockt worden. Er zijn echter sites (o.a. GoT, tweakers.net) waar de echte hobbyisten wel mogelijkheden hebben gevonden voor bijv port forwarding.

Ik heb het dus inderdaad opgelost door er een draadloos modem bij te plaatsen. In mijn geval een linksys van 50 euro, maar er zijn ook wel goedkopere te vinden van rond de 30-40 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan