Telfout in query1

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard2000

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
In mijn query 1 staat de gedeeltelijke inhoud van 2 tabellen.

1 lottospelen.
2kosten

Dus...nieuwe lege query...tabel kosten...ik neem lotto...tabel lottospelen..ik neem de maand maart.Save query als query1

Er staat nu dat in maart 2 weken lotto verschuldigd zijn a 50 ct.

terug naar Query....lege rij rechtermuisknop..opbouwen.....selecteer uit query1..dubbel klik maart.....selecteer..*....selecteer lotto....klik.....klik ok.

En wat blijkt 2 maal 50 ct is 1,50 euro..>????

Uhhhh....foutje???

john

Bijlagen

John,

Hier ben ik weer.

Als je in de tabel LOTTOSPEELWEKEN in de ontwerpweergave bij het veld [Id] de Primaire sleutel verwijderd is het in orde (heeft alleen maar positieve gevolgen).

Door de instelling van de maanden bij het tabblad [Opzoeken] kolombreedten 0cm;2,54cm verberg je de id van de keuzelijst waardoor je denkt het aantal weken te kiezen, maar in het geniep slaat access de id waarde op(primaire sleutel).
Als je in de tabel LOTTOSPEELWEKEN kijkt verschilt dit net 1 cijfer met het aantal weken!

Groeten, Paul

PS: Heb je alle relaties maar verwijderd?

Morrege Paul,

Sleutel in speelweken verwijderd....probleem blijft echter bestaan.....verder gespeeld met andere sleutels....negatief....haal ik de sleutel bij lottospelen weg ...krijg ik op het form lottospelen alleen de a spelers....
( relaties tijdelijk verwijderd om dat de gegevens niet in volgorde werden gegeven..beginnen met kas 1 2 3 enz....)

Ik ga hier later mee verder.....wil eerst kijken op ik alle berekeningen spits krijg....op tabblad moet ook nog iets komen als...........indien de ingevoerde waarde is < als bv 8....dan.....(moet ingevuld worden in een lege cel...) moet de ingevulde waarde el vermiderd worden met 1....of 2....algelang hoeveel spaarders er op 1 kas zitten....maar dit voor later...eerst meer even die query1...

john

John,

Doe dan het volgende in de ontwerpweergave bij iedere maand in de tabel [CONTRIBUTIE].

Ga naar tabblad Opzoeken en wijzig de volgende eigenschappen:
Code:
Rijbron: SELECT LOTTOSPEELWEKEN.[NOG TE SPELEN WEKEN] FROM LOTTOSPEELWEKEN;
Afhankelijke kolom: 1 (blijft zo)
Aantalkolommen: 1
Kolomkoppen : Ja
Kolombreedten: 3,54
Lijstbreedte: 3,54

Bij iedere verandering komt er links een hulpje met een keus om de wijziging overal door te voeren.
Kies die optie en bevestig in het volgende dialoogvenster met OK.

Het is even werk maar dan heb je ook resultaat

Groeten, Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan