telkens eerst draadloze netwerkverbinding HERSTELLEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Nadat de problemen met mijn draadloos netwerk (sweex adsl wireless annex-A + sweex wireless PCI kaarten + Versaltel (zonnet) Family) mij de neus uitkwamen, heb ik de router ge-reset en opnieuw ingesteld (incl. netwerksleutel). Ook heb ik de firmware van de router ge-update.

Na heel wat gepuzzel heb ik alles weer aan de praat. Ik zit met 2 pc's in deze verbinding.

Alleen loop ik nu tegen een probleem aan. Steeds als ik de pc's opnieuw opstart, geeft deze aan dat de netwerkverbinding 'uitstekend' is. Alleen heb ik geen verbinding (dus geen internet en e-mail). Klik ik vervolgens met mijn rechter muisknop op het icoontje (taakbalk) en klik op HERSTELLEN, dan doet de verbinding het wel goed.

Wat kan dit zijn? En hoe los ik dit probleem op?

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

Start je pc opnieuw op.

Dennis.

Geplaatst door duuren1974
Het vinkje staat hier al aan...
Dat betekent dat je nu gebruik maakt van de Windows software zelf, je zou de software voor de installatie van je draadloze netwerkkaart even moeten proberen niet te gebruiken. De software voor mijn usb netwerkkaart (Sitecom) heb ik ook buitenwerking gesteld en ondervond sindsdien niet meer dat probleem wat je al eerder hierboven beschreef over jou eigen situatie.

Dennis.

Gebruik je ook client software voor je draadloze kaarten ? Of laat je XP de verbinding via de wireless zero opzetten ?

Geplaatst door DENNIS90

Dat betekent dat je nu gebruik maakt van de Windows software zelf, je zou de software voor de installatie van je draadloze netwerkkaart even moeten proberen niet te gebruiken. De software voor mijn usb netwerkkaart (Sitecom) heb ik ook buitenwerking gesteld en ondervond sindsdien niet meer dat probleem wat je al eerder hierboven beschreef over jou eigen situatie.

Dennis.

Ik heb inderdaad de netwerksleutel e.d. zowel bij windows netwerken opgegeven, als bij de software van de netwerkkaart. Heb nu die van de netwerkkaart even weer verwijderd. Kijken of het de komende dagen nu goed blijft gaan.

Bedankt alvast voor de tip!

Graag gedaan. Hoop dat het probleem tot het verleden zal gaan behoren.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan