Telkens opnieuw configureren MS-office onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Als ik een MS-Office programma opstart onder Vista (up to date) op mijn laptop dan start altijd het configuratie programma van Office.
Bij 2003 duurt dat ongeveer 1 minuut maar bij 2007 wacht ik wel 5 minuten voor dat ik er mee aan de slag kan.
Het lijkt er op alsof de configuratie gegevens niet worden opgeslagen op de HD.
Het maakt geen verschil of ik Word, Exel, PP, of Access opstart, steeds gaat hij weer opnieuw configureren.
De eerste installatie op deze laptop was MS-O 2007 waarbij ik dus hat probleem al tegen kwam.
Die heb ik er afgegooid en 2003 er op gezet maar het resultaat bleef het zelfde.
Nu staat 2007 er weer op.
Ik heb NOD32 bij de installatie al uitgeschakeld en ook ZA even op non-actief gezet maar dat mocht niet baten.
Wie heeft de gouden tip voor mij

Hallo,

Ik neem aan dat het een officiële versie is.
Ik heb dat onder xp ook al eens gehad met een officiele oem versie van een andere levering die extra was geleverd.
Na een aantal keren was het weg. Probeer even vol te houden en zie wat er gebeurt.

grt

Na ruim 20 keer starten van Word en Exel en verschillende re-boots is het probleem er nog steeds.
Bij een poging om in save mode Word op te starten kreeg ik de melding dat er een fout in de installatie van Windows Installer zat.
Kan ik nu Windows Installer gewoon downloaden en installeren of moet ik nog ergens rekening mee houden.
Ik heb al een herstelpunt aangemaakt om eventueel via die weg de oude situatie te herstellen
De laptop is een 32 bit systeem en daar hoort de X86 versie van die installer bij als ik me niet vergis, klopt dat?

Hallo,

Ik neem nu aan dat bij het opstarten van een office onderdeel steeds de windows-installer te voorschijnt komt?
Ik stel toch voor om eerst office te uninstallen en de pc te herstarten.
Installeer office opnieuw maar dan alleen b.v. MS Word voor alle gebruikers.
Trouwens als je windows in veilige modus opstart kan het zijn dat je geen toegang krijg tot de windows installer.
Kijk daarvoor even op de volgende link:

http://support.microsoft.com/kb/315353/nl

Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem kunnen omzeilen door een nieuwe koppeling op het bureaublad te zetten die winword.exe direct aanspreekt.
Het installer schermpje komt wel nog in een flits tevoorschijn maar de hele configuratieprocedure blijft in elk geval achterwege.
Bij het dubbelklikken van een doc file komt er wel een melding dat er nog een venster actief is maar met een klik op OK is die melding en dat venstertje weg en start Word gewoon op.
Ik laat het er voorlopig even bij tot dat ik wat meer tijd heb maar als iemand nog een tip heeft dan kan ik dat zeer waarderen.
Bedankt voor het meedenken

Acrobat ging ook kuren vertonen
Probleem opgelost door Vista opnieuw te installeren, en de rest natuurlijk ook.
Alles werkt nu weer maar als het mogelijk was dan zou ik XP er op zetten in plaats van dat brakke Vista want netwerken van XP naar Vista is ook een crime.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan