Telkens schermpjes met error's als ik iets open.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xhermine

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Berichten
10
Ik zag dat het probleem al vaker voorkwam, maar zag nergens een duidelijk antwoord.
Nog voordat ik me heb aangemeld komt er al een schermpje voor met een rood kruisje en een foutmelding.
Google Chrome doet het niet meer, die het wel altijd deed. Kan verder ook niks meer downloaden, want dan komt er een schermpje voor met:

C:\Windows\systeem32\MSHTML.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of sofwareleverancier voor ondersteuning.

Van anderen las ik dat je een systeemherstel moet doen. Ik zie dat wel staan, maar weet niet hoe en waar je een datum kan instellen. En zijn er nog andere opties om dit probleem te verhelpen?

Het ligt niet aan de programma's want Chrome heeft het altijd bij mij gedaan en Adobe Flashplayer enz ook.

Ook bij Spotify krijg ik ineens een foutmelding:

An internal exception occured (Address:0xee80c3)
Please contact *knip*En als ik Internet Explorer open, sluit die hem gelijk weer af en krijg ik er een scherm voor met mijn downloads en staat er:
nl_msn_com_htm wilt u dit bestand opslaan?

Er gebeurt dus helemaal niks.

Als iemand weet hoe dit probleem te verhelpen is, reageer dan aub!:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe het volgende:
a. Maak een snelkoppeling op je bureaublad, met de volgende opdrachtregel: cmd /k regsvr32 c:\windows\system32\mshtml.dll
b. Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Kijk of het lukt (dus dat je een succes-terugmelding krijgt).

Indien succes, kijk of de software dan wél start.

Tijs.
 
ik heb de snelkoppeling gemaakt, maar als ik uw aanwijzing volg krijg ik weer een ander schermpje:

Module 'c:\windows\system32\mshtml.dll', is geladen maar het toegangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.
Zorg ervoor dat 'c:\windows\system32\mshtml.dll' een geldig DLL- of OCX-bestand is en probeer het vervolgens opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Ok, doe dan een andere snelkoppeling: sfc /scannow
Rechtsklik erop, en kies weer voor "Als Administrator uitvoeren"
Laat het proces helemaal uitratelen. Kijk of na een herstart van de pc de problemen dan voorbij zijn.

Tijs.
 
Die deed het wel, maar duurde maar 1 minuutje. En heb hem toen weer opnieuw opgestart. Er is na het opnieuw opstarten nog niks veranderd.
 
Ik heb dan zo snel geen idee. Hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.
 
Hoi, als je in de veilige modus opstart doet zich dan hetzelfde probleem voor?
MSHTML.dll zag ik net hier wordt gebruikt in IE als HTML viewer van microsoft.
Als je in de veilige modus, (meestal F8 toetsen na het opstarten van de computer en dan veilige modus zonder netwerk opstarten in het menu)
Geen foutmeldingen ziet kan je via Systeemconfiguratie (msconfig) in tabblad opstarten gaan kijken wat er zoal opstart.
Systeemconfiguratie vindt je in configuratiescherm/Systeembeheer.
Daarna zou je eventueel nog in de niet microsoft services kunnen kijken, schakel in ieder geval niks uit wat met windows en antivirussoftware\firewall te maken heeft.

MVG Erik.

Kan je trouwens wat met deze afbeelding t.o.v. systeemherstel?
207mb77.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al honderd keer geprobeerd om hem in veilige modus op te starten. Alleen krijg ik dat scherm er niet voor dat ik daaruit kan kiezen. Terwijl ik wel F8 intoets. Ik zal het nog wel een keer proberen.. En erg duidelijke foto, bedankt! Maar dat schermpje heb ik er al eens voor gehad en ik kan dan niet op 'systeemherstel', 'configureren' en 'maken..' klikken.
Volgens mij heb ik dan geen systeempunt. Waar ik hem naar toe zou kunnen zetten.
 
Mijn vader heeft een duits IBM moederbord met een duitse bios, daar moet je F1 intypen ipv F8, probeer dat eens.
Anders kan je proberen via F2 of DEL in de bios te komen, en daar kijken of er een logo screen op enabled staat, en die op Disabled instellen.
Meestal zie je wat je in kan toetsen vlak nadat je de computer opstart, zoiets als Press Del to enter Bios.

Wat je anders kan doen als je systeemconfiguratie kan openen in de gewone modus daar in tabblad "Computer opstarten" "Opstarten in veilige modus" Aanvinken.
Deze vink je dan uit als je in de veilige modus klaar bent.

Ook gescaned op virussen?
 
Laatst bewerkt:
Oke, ja dat zal ik nog wel een keer proberen, kan helaas nu niet want moet weg. Heb hem inderdaad ook al heel vaak gescand op virussen. Maar volgens mij zit er gewoon 1 verkeerd bestand waardoor er heel veel dingen niet meer geopend kunnen worden. Ik laat het horen als ik het heb geprobeerd. Bedankt alvast!
 
het helpt allemaal niet, donderdag breng ik hem naar de maker.. kijken wat hij er mee kan. maar toch bedankt allemaal voor de tips !
 
We zijn benieuwd waar die mee komt. :)
Zal wel een reparatie-installatie van Windows worden, denk ik.

Tijs.
 
Toevallig laatst ook iemand geholpen met een soortgelijk probleem. Daar heb ik opgestart met de windows Dvd en ben naar de command prompt gegaan om daar het file system te checken met de opdracht sfc /scannow. Na dit doorlopen te hebben was het probleem verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is hier al gebeurd, maar hielp helaas niet. Kijk maar terug.

Tijs.
 
Ja, maar heeft hij ook de Dvd in de drive laten zitten tijdens de controle? Als bestanden corrupt zijn moet Windows ze van de Dvd afhalen om ze te vernieuwen of zogezegd overschrijven.
 
Dat is helemaal niet nodig. Bij xp wel, maar dan wordt er om gevraagd, mocht het nodig zijn.

Tijs.
 
Ja hoor, indien snelle pc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan