Telkens schermpjes met error's als ik iets open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je wat? Ik heb me nu genoeg aan je geergerd, dus reageer ik niet meer.
Ik wacht wel totdat iemand anders mijn kennis bevestigt.

Tijs.
 
Joh, het was maar om een lolletje hoe ik reageerde op je. Géén kwade bedoelingen of enigszins om je advies en kennis te ontkrachten. Trek het je niet aan en ga verder met je topic.:thumb:
 
Ik ga me niet in een welles nietes discussie mengen maar ik denk dat rappie pappie gelijk heeft, alleen vraag ik me af wat xhermine daar verder aan heeft, die ziet zelf wel hoe lang het duurt.
Mocht het probleem verholpen zijn onthou dan dat de internetbrowser google chrome dit soort crashes veroorzaken kan.
Dus als je flashplayer voor het eerst gaat installeren GOOGLE CHROOM UITVINKEN, want in de afbeelding van de downloadsite van adobe staat een vinkje aangevinkt die slecht opvalt en google chrome mee installeert met adobe flashplayer.
flashplayer installeert dan ook google chrome terwijl IE geopent is, of een andere browser.... dat is niet de goede manier.
Op dat moment kan je eigenlijk beter chrome er direct weer afgooien, nog beter je systeem herstellen en flashplayer van adobe zonder google chrome installeren en zorgen dat dat onheilsding nooit meer op je WINDOWS PC terrecht komt.

Succes.

PS
Firefox acht ik betrouwbaarder, maar dat verschilt ook wel per systeem en/of gebruiker. Kan persoonlijk zijn.
Ik gebruik firefox zonder add-ins of invoegtoepassingen naast IE zonder problemen.
En systeemherstel in de toekomst gaan gebruiken is geen overbodige luxe.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik snap er zelf eigenlijk niks van, heb de meeste adviezen op dit probleem al geprobeerd, maar niks helpt.
Ik kan hem nu wel gewoon gebruiken, alleen zonder msn, spotify, google chroome, word en kan niks kijken..
Maar toch allemaal bedankt voor het reageren!!
 
xhermine, ik neem aan dat je google chrome installeerde misschien op een manier zonder dat je echt op zoek was naar een browser.
Google chrome is dan het type browser dat zich aanbiedt en vaak vanzelf bij de internetgebruikers komt aanwaaien in beeld.
Adobe flash player is een invoegtoepassing voor browsers die je nodig hebt om bepaalde content, bijvoorbeeld youtube, maar ook andere websites waar adobe flash player nodig is om de website goed te kunnen zien in je browser.
Als je bijvoorbeeld Adobe flash player installeert, dan zal je voor je gaat downloaden moeten kiezen of je google chrome ook wil installeren, het is al aangevinkt, als je google chrome over het hoofd ziet zit google chrome in je systeem geinstalleerd.
zo zijn er meer soorten invoegtoepassingen zoals Adobe flash player die je op bepaalde websites nodig hebt om die te kunnen zien.
Java is er ook 1, en adobe reader, die is er ook sterk in.
Zo had java bij de eerste download de ask toolbar aangevinkt staan om mee te installeren, en adobe reader begon met de google toolbar.
Zie je hoe deze zakenpartners hun producten in jou systeem krijgen, aangezien het aangevinkt is, en wanneer je die extra zooi, die je eigenlijk beter niet kan installeren in je systeem, niet installeert je systeem een stuk stabieler blijft.

Dus dat is dan wat ik je kan vertellen over het product google chrome.
de google zoekbalk is opzich wel ok, maar zet ook best veel in je systeem, ik weet wat google toolbar in je systeem installeerd in alle lagen, en het is heel wat, wat de gebruiker verder niet op het netvlies krijgt.
Die software kan je ook niet zien als malware of een virus omdat het dat niet is.
De manier hoe je aan google chrome komt via websites, of via een invoegtoepassing, google chrome crached vaak in windows systemen, zeker bij mensen die nooit die extra software uitvinken.
Ik hoop dat je wat met dit verhaal kan, als er woorden zijn die je niet begrijpt typ het maar, dan leg ik het je uit.
Succes.

Dit alles speelt zich dus af in een windows besturingssyteem. of je dit probleem op kan lossen met tools is de vraag.
ik kan je laten zien wat google zoal allemaal in je systeem zet met de google toolbar, en dat is nog maar een invoegtoepassing, google chrome is een totale browsers, en er komt echt veel data bij in alle lagen van je systeem, boven het driverniveau.
Maar of dat iets voor jou is, dat mag je zelf bepalen. wil je een ritje door het systeem windows, dan is dat misschien geheel nieuw voor jou.
 
Laatst bewerkt:
@xhermine, dat komt omdat de meeste adviezen onduidelijk en met te veel woorden beschreven zijn. Je moet gewoon van een andere pc of via deze site Mshtml.dll opnieuw op je computer zetten, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost. Ik denk dat dat bestand i.i.g aangetast of (deels) onbruikbaar moet zijn, dus gewoon even de stappen opvolgen die op die site staan.
 
Laatst bewerkt:
Er staat niet te veel informatie, er staat informatie over de bron, ipv de gevolgen.
Er staat informatie over dat google chrome op veel windows systemen crashed en over hoe google chrome ook ongewild op een pc terrecht kan komen, die informatie snappen kan je in de toekomst helpen dit soort zaken te voorkomen.
Ook over systeemherstel en hoe te gebruiken, die informatie kan je helpen in de toekomst makkelijker dit soort zaken op te lossen.
Als het nu opgelost wordt door het downloaden van de dll is dat mooi, maar wil je in de toekomst niet graag dit voorkomen? en hoe lang zou die nieuwe dll het in dat systeem volhouden? jammer dat ik niet in dat systeem kan kijken, een paar uur het register in en ik had m wel klein gekregen, maar die info zou echt te veel zijn voor hier, dan zou je echt ellenlange posts krijgen, dus dat doe ik niet.
Misschien ik nu weer commentaar ga krijgen :D
Daarbij komt dat elke TS zelf kan bepalen wat die met die informatie doet, ipv dat andere gebruikers van dit forum de regels daarin gaan stellen.
Alles is in duidelijk begrijpbaar nederlands geschreven.

waarom mogen mensen geen preventieve info ontvangen van bepaalde gebruikers?
Als je samen wil helpen laat je anderen in hun eigen waarde, is een tip.
of onderbouw het met logisch realisme.

Zullen we eens wat dieper gaan dan, aangezien dll bestanden in de host worden gestart door een exe, omdat dll bestanden niet zelfstandig kunnen starten.
Maar omdat ik zelf google chrome niet gebruik kan ik hier in mijn register niet in de hostsleutels gaan kijken en zien hoe het in jouw hostregels zit, in de root van het register staat de waarde voor mshtml.dll dan ook in heel veel sleutels, daar wordt vanuit de andere sleutels heen geleid.
Kortom, chrome en ie zijn concurenten, dat zijn geen zakenpartners, heeft er niks mee te maken denk je? denk je?
Als de exe de dll niet opstart, kan je andere dll's er in zetten, helpt je dan weinig.
mshtml.dll is 17.811.968 bytes en op schijf 17.813.504 bytes
Verder zie je bij de dll ook mshtml.tlb, mshtmled.dll en mshtmler.dll

PS, het komt vaker voor dat het eerst nog goed liep, maar als google chrome een update doet je systeem een knauw krijgt.

bijvoorbeeld informatie over updates en over automatische updates.
Of je daar in de toekomst problemen mee kan voorkomen, ja zeker kan dat.
Of het er mee te maken heeft in dit geval kan ik niet zien, maar wanneer er verschillende programma's op automatisch updaten staan ingesteld, kan het voorkomen dat er 2 tegelijk gaan installeren, dat is een punt waar je systeem wederom een knauw zou kunnen krijgen.

Kan je zeggen, dat is te ellenlang en dat mag nie, haha, maar zo werkt het wel in windows, en dat mogen mensen best weten.

zo heb je allerlei programma's die updates nodig hebben, ze allemaal op automatisch instellen is als een russisch roulette.
flashplayer, java, adobe reader, windows, je beveiligingssoftware, en eventueel nog meer programma's die updates nodig hebben, ze allemaal op automatisch instellen is niet goed.
wanneer je de windows 7 updates niet veranderd in de instellingen na een install van windows wordt je ook al snel duidelijk dat je in de meeste gevallen weer opnieuw mag gaan installeren. oorzaak en gevolg.
 
Laatst bewerkt:
als mijn laptop weer aan wil zal ik nog eens verschillende reacties van jullie opvolgen..
maar vanaf gister wil de laptop niet meer aan. Met het opstarten komt er een zwart scherm voor waar ik uit: 'normaal starten' (als ik daarop klik, valt hij meteen uit) en uit nog iets kan kiezen. Achter dat ene staat 'aanbevolen' dus die klikte ik dan aan en dan gaat hij verder met een opstart herstel. Uiteindelijk moet ik op voltooien klikken dan valt de laptop uit.
 
Heb ik ook wel is last van :)

Echter had ik me Videodriver geherinstalleerd en was ik er gek genoeg van af.
Heel soms doet hij het nog wel is. Maar dan is het even Google Chrome afsluiten en opstarten en op herstellen drukken. Doet hij in enkele seconden.

Als ik de Explorer.exe process beëindig en handmatig opstart heb ik nergens last van.
Uiteraard zo hoort het niet, maar het is een leuke tijdelijke oplossing, misschien wel permanent.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan