Telkens tijd.bestanden en cookies opruimen om op een forum in te kunnen loggen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marian1

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
20
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met een messageboardforum en dat is dat ik een paar keer per dag de tijdelijke internetbestanden en cookies moet opruimen om daar te kunnen inloggen.
Automatisch inloggen staat aangevinkt maar ik blijf het probleem houden.De helpdesk van messageboards zegt dat je dan de tijdelijke internetbestanden en cookies moet opruimen maar dat helpt dus niet.Dit is het enige forum waar ik dit probleem(en niet als enige daar)heb.Ik heb denk ik onderhand een van de schoonste pc's van NL maar da's toch niet helemaal de bedoeling:confused:
Wie weet raad??????????
 
Op dit forum kun je er voor kiezen dat bij de inlog je gebruikersnaam en wachtwoord worden onthouden. Dat lukt alleen als je cookies accepteert. Die inloggegevens worden dan op je PC bewaard en iedere keer dat je je bij dit forum meldt, leest het die inloggegevens. Dat advies van het messageboard-forum lijkt daarmee in tegenspraak. Tenzij je de moeilijkheden om daaar in te loggen op zou kunnen lossen door éénmalig je cookies te verwijderen en daardoor "schoon" inlogt (waar dan wél weer een cookie van bewaard moet worden).

Maar...heb je de link naar dat forum?
 
Op dit forum kun je er voor kiezen dat bij de inlog je gebruikersnaam en wachtwoord worden onthouden. Dat lukt alleen als je cookies accepteert. Die inloggegevens worden dan op je PC bewaard en iedere keer dat je je bij dit forum meldt, leest het die inloggegevens. Dat advies van het messageboard-forum lijkt daarmee in tegenspraak. Tenzij je de moeilijkheden om daaar in te loggen op zou kunnen lossen door éénmalig je cookies te verwijderen en daardoor "schoon" inlogt (waar dan wél weer een cookie van bewaard moet worden).

Maar...heb je de link naar dat forum?

http://www.drentschepatrijs.messageboard.nl/
Dit is echt het enige forum waar ik dat probleem heb;bij andere dingen log ik gewoon automatisch in en heb geen problemen.Ik ben daar niet de enige die dit heeft.
 
Ik heb even gekeken op het forum. De gebruikte phpBB-software wordt door erg veel gebruikersfora gebruikt. Het inlogvenster, inclusief de regel "Log mij automatisch in bij elk bezoek" werkt dus alleen als je cookies accepteert. Als je alle cookies iedere keer verwijdert, ben je ook iedere keer verplicht opnieuw in te loggen. Neem anders eens contact op met het (technisch) beheer van het forum.
 
Ik heb even gekeken op het forum. De gebruikte phpBB-software wordt door erg veel gebruikersfora gebruikt. Het inlogvenster, inclusief de regel "Log mij automatisch in bij elk bezoek" werkt dus alleen als je cookies accepteert. Als je alle cookies iedere keer verwijdert, ben je ook iedere keer verplicht opnieuw in te loggen. Neem anders eens contact op met het (technisch) beheer van het forum.

Ik accepteer cookies................zal wel moeten omdat je anders bijna geen site kunt bekijken:)
En heb al contact opgenomen met het beheer,maar diegene heeft er ook niet veel verstand van(is een gratis forum)en de helpdesk van messageboards komt dus met dat verhaaltje van bestanden en cookies wissen.Om in te kunnen loggen doe ik dat dan ook steeds,maar dat houdt in dat ik overal weer opnieuw moet inloggen.
En als dat soms 2-3 keer per dag moet gaat de lol er snel van af:confused:
 
de helpdesk van messageboards komt dus met dat verhaaltje van bestanden en cookies wissen.
De Helpdesk van Messageboard.nl geeft het advies, zoals ik al eerder aan je zei, om bij problemen met inloggen, éénmalig je cookie te verwijderen omdat het beschadigd zou kunnen zijn. Zij zeggen niet dat je voortdurend en altijd je cookies moet verwijderen. En ze zeggen meer over het onderwerp. Vooral: dat inlogproblemen zelden door de serverinstellingen komen. Je moet denk ik zélf op zoek gaan naar de instellingen van je browser. (Internet Explorer 7? Een andere browser?)
 
De Helpdesk van Messageboard.nl geeft het advies, zoals ik al eerder aan je zei, om bij problemen met inloggen, éénmalig je cookie te verwijderen omdat het beschadigd zou kunnen zijn. Zij zeggen niet dat je voortdurend en altijd je cookies moet verwijderen. En ze zeggen meer over het onderwerp. Vooral: dat inlogproblemen zelden door de serverinstellingen komen. Je moet denk ik zélf op zoek gaan naar de instellingen van je browser. (Internet Explorer 7? Een andere browser?)

Beste Boeing,
Alsnog erg bedankt voor je antwoord(met excuses van deze kant).
Ik heb een tijdje redelijk probleemloos kunnen inloggen op dat forum maar het is nu weer foute boel.
Het antwoord van Messageboard dat je citeert is deels bedoeld voor forumeigenaren/beheerders en dat ben ik niet.
Het leuke is ook dat het even goed gaat als ik de koektrommel leegmaak maar dat het na korte tijd weer fout gaat.
Ik heb vandaag FireFox geinstalleerd(naast IE7) maar dan heb ik exact het zelfde probleem.Kortom:ik weet het niet meer.
 
Beste Boeing,
Alsnog erg bedankt voor je antwoord(met excuses van deze kant).
Ik heb een tijdje redelijk probleemloos kunnen inloggen op dat forum maar het is nu weer foute boel.
Het antwoord van Messageboard dat je citeert is deels bedoeld voor forumeigenaren/beheerders en dat ben ik niet.
Het leuke is ook dat het even goed gaat als ik de koektrommel leegmaak maar dat het na korte tijd weer fout gaat.
Ik heb vandaag FireFox geinstalleerd(naast IE7) maar dan heb ik exact het zelfde probleem.Kortom:ik weet het niet meer.

Ik quote mezelf even (onder een andere naam,maar ik was mijn inloggegevens kwijt.Als dit verboden is dan hoop ik dat een modje ingrijpt).
Heb nog steeds het zelfde probleem,ook na installatie van Firefox en Safari.Met Firefox is alles een poosje goed gegaan maar daar gaat het sinds vandaag ook weer fout mee.
Heb CCCleaner laten draaien vandaag,maar nog steeds niks:evil:
Wie oh wie kan me helpen:eek:????????
 
probeer dit eens:
via ccleaner alles opschonen,dan gelijk naar die site en inloggen,gaat dit goed weer naar ccleaner en hier doe je: opties>cookies en de cookie van de site zet je naar te behouden cookies.
kijk eens of het helpt en verwijder dan een tijdje de cookies alleen met ccleaner.(tenzij je de problemen nog hebt.

Andere optie is dat het een fout op die site is daar je zelf aangeeft dat je niet de enigste bent daar..
 
Laatst bewerkt:
probeer dit eens:
via ccleaner alles opschonen,dan gelijk naar die site en inloggen,gaat dit goed weer naar ccleaner en hier doe je: opties>cookies en de cookie van de site zet je naar te behouden cookies.
kijk eens of het helpt en verwijder dan een tijdje de cookies alleen met ccleaner.(tenzij je de problemen nog hebt.

Andere optie is dat het een fout op die site is daar je zelf aangeeft dat je niet de enigste bent daar..

Bedankt Maikel;ik ga het morgen maar eens zo proberen.
 
probeer dit eens:
via ccleaner alles opschonen,dan gelijk naar die site en inloggen,gaat dit goed weer naar ccleaner en hier doe je: opties>cookies en de cookie van de site zet je naar te behouden cookies.
kijk eens of het helpt en verwijder dan een tijdje de cookies alleen met ccleaner.(tenzij je de problemen nog hebt.

Andere optie is dat het een fout op die site is daar je zelf aangeeft dat je niet de enigste bent daar..

Deze optie heeft niet gewerkt:ik kom er gewoon niet op.
Heb je misschien nog andere ideeen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan