telkens wachtwoord intypen OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmert26

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
telkens als ik outlook express open moet ik opnieuw mijn wachtwoord intypen. Ik heb er maar 1 accoutn staan en ik geef ook telkens aan wachtwoord onthouden. Ik heb windows live mail geprobeerd maar die start niet eens op want die geeft een foutmelding. Heeft iemand een oplossing waardoor ik niet telkens mijn wachtwoord hoef in te typen?

Wordt je wachtwoord gevraagd bij het OPENEN van o.e. of bij het OPHALEN van mails?

In het laatste geval:
Verwijder in O.E. het email account geheel en sluit o.e. af.
Start o.e. weer op, en maak een nieuw account aan.

In o.e. zullen je mails en adresboek blijven staan.

Doe dit truckje NIET met Live ! Dan is alles namelijk weg.

Laatst bewerkt:
die had ik al geprobeerd, werkt niet. Als ik hem opstart zie je niets, klik ik op postvak in of op de verzender/ontvangen knop dan moet ik wachtwoord ingeven. Ik heb account verwijderd en er opnieuw ingezet en gaf geen resultaat. Zit bij @home

Als je vista of win 7 hebt probeer dan eens:

Druk met de rechtermuisknop op outlook
kies uitvoeren als administrator
log in bij outlook en sla je wachtwoord op
Probeer daarna outlook op de normale manier testarten en kijk of het wachtwoord nog wordt gevraagt

Win7 heeft geen o.e. meer.

Ok, volg de tutorial in de bijlage en maak daarmee een bakcup van je mails en adresboek.
Daarna kun je de oude locatie tussen {} accoladen geheel verwijderen, evenals je adresboek.
Nu in start> configuratiescherm> software> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen O.E. uitvinken en op Toepassen klikken.
O.E. bestaat niet meer op je pc.
Herstart je pc.

Nu in start> configuratiescherm> software> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen O.E. aanvinken en op Toepassen klikken.
O.E. is er weer.

Maak je mail-account weer aan.
Volg volgens de tutorial in de bijlage het deel om je mails en adresboek te herstellen.

Werkt het weer?

Bijlagen

@Paul-rt: Normaal gesproken is dat niet de oplossing van het probleem.

@topic-starter: Kijk op de volgende webpagina's:
link1
link2

Succes,

Tijs.

goed om te vermelden in dat geval ik heb inderdaad w7 :P ik zal alles even proberen laat het wel horen met 15 min :)

Hoe kom je bij Outlook Express als je Windows 7 hebt??? Mijn tips zijn gericht op de combinatie Outlook Express met Windows XP. Het is helemaal niet zeker dat die tips ook werken voor andere mail-programma's i.c.m. een ander besturingssysteem!

Tijs.

microsoft office geïnstalleerd, die outlook daarvan, is office 2007. Dus zegmaar outlook 2007? daarbij is het probleem in combinatie met windows 7

ja sorry dat ik dat verkeerd vermeldde. Ik heb hem nu naar 2010 geupdate maar ok dat heft het probleem niet opgelost, ik heb nu dus: w7, microsoft office outlook 2010. en het probleem gebeurd nog steeds

Vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Al mijn vorige antwoorden hebben betrekking op Windows Outlook Express.

oke in ieder geval bedankt en sorry voor het ongemak (A) heb je wel een oplossing voor microsoft office outlook? ik heb nu office 2010 en heb nog steeds last van het probleem.

@timmert26: Je hebt mij (en Paul-RT) flink op het verkeerde been gezet met je originele vraag. Ik vermoed dat Paul-RT helemaal klaar is met je vraag nu, en ik ben dat in ieder geval... :mad:

Goed, toch nog even voor je gekeken, en lijkt zou me niet verbazen dat Outlook 2010 de wachtwoorden op dezelfde plaats opslaat als de andere (wat 'oudere') versies van Outlook:
Outlook 2002-2008: All new versions of Outlook store the passwords in the same Registry key of the account settings. The accounts are stored in the Registry under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook\9375CFF0413111d3B88A00104B2A6676\[Account Index] [...]

[Account Index] is een subsleutel die qua nummer verwijst naar het onderdeel dat je hebt geconfigureerd in je Outlook-profiel (hexadecimaal gegenummerd, dus lopend van 00000001 en zo verder).
Wil je weten welk subsleutel is aangemaakt voor het account waar je nu het wachtwoord niet van kunt opslaan, kijk dan in elke subsleutel bij de waarde Account Name (=dubbelklik erop, en je zult dan in de getoonde waardegegevens kunnen zien wat er achter die waarde verscholen zit). De waarde POP3 Password geeft dan (versleuteld) het wachtwoord dat er nu is ingesteld. Je zou kunnen kijken of
a. die sleutelwaarde POP3 Password wel bestaat
Indien a. met nee beantwoord, maak dan eens een REG_BINARY registerwaarde aan, en kijk of dat kan (dat je daarbij geen rechtenfout krijgt etc.)
Indien a. met ja beantwoord, verander een letter aan die registerwaarde, start Outlook en kijk of je het wachtwoord dan wél correct bij de Account-instellingen kunt opslaan.

Etc.

Succes,

Tijs.

aha ik kom in de goede richting, hier staat inderdaad geen POP3 PAssword. Ik kan er wel een binair aanmaken. Kan ik niet gewoon zelf een binar POP3 Password erin zetten? zo ja hoe doe ik dit?
bedankt :D

Hoe de encryptie werkt weet ik niet. Ik ken wel tools om het wachtwoord de decrypteren, voor een mooi overzicht wat er nu allemaal instaat, maar niet hoe de gegevens geëncrypteerd kunnen worden.

Wat je kunt proberen is de inhoud van een werkend POP3 wachtwoord (=werkende POP3 Password) te kopiëren en die te plakken in een nieuwe POP3 Password Reg_binary waarde in het account waar nu geen wachtwoord opgeslagen kan worden.

Natuurlijk klopt het wachtwoord dan niet (want hoort bij een ander e-mail account), maar kun je wellicht het wel (gecorrigeerd) opnieuw opslaan en daarmee je probleem verhelpen...

Tijs.

Laatst bewerkt:
er is dus geen opgeslagen wachtwoord:P, nergens. daarom juist, maar de waarde POP3 Password staat er ook niet, maar ik kan hem wel toevoegen. Naja, ik wacht even de mail van het bedrijf die de pc gebouwd heeft en W7 geïnstalleerd af misschien hebben zij iets fout gedaan.

Als jij zelf het Outlook-profiel (met de e-mail accounts) in Outlook hebt toegevoegd én in andere e-mail accounts in datzelfde Outlook-profiel wél een POP3 Password is opgeslagen en die ook werkt, dan lijkt het me niet dat het bedrijf je kan helpen.

Wat je wel kunt doen dat mogelijk helpt (maar dan moet je alles opnieuw instellen) is het Outlook profiel verwijderen en dan opnieuw aanmaken, incl. de daarbij behorende e-mail accounts.

Succes,

Tijs.

ik heb de oplossing gevonden voor dit probleem. Ik heb een nieuw gebruiksaccoutn aangemaakt in windows, die administrator rechten gegeven en het probleem was opgelost :D

Lijkt mij (in principe) niet veel anders dan het verwijderen van het huidige en daarna aanmaken van een nieuw Outlook-profiel (waar ik het in mijn vorige posting over had).

Maar mooi dat het in orde is, nu.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan