@timmert26: Je hebt mij (en Paul-RT) flink op het verkeerde been gezet met je originele vraag. Ik vermoed dat Paul-RT helemaal klaar is met je vraag nu, en ik ben dat in ieder geval...
Goed, toch nog even voor je gekeken, en lijkt zou me niet verbazen dat Outlook 2010 de wachtwoorden op dezelfde plaats opslaat als de andere (wat 'oudere') versies van Outlook:
Outlook 2002-2008: All new versions of Outlook store the passwords in the same Registry key of the account settings. The accounts are stored in the Registry under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook\9375CFF0413111d3B88A00104B2A6676\[Account Index] [...]
[Account Index] is een subsleutel die qua nummer verwijst naar het onderdeel dat je hebt geconfigureerd in je Outlook-profiel (hexadecimaal gegenummerd, dus lopend van 00000001 en zo verder).
Wil je weten welk subsleutel is aangemaakt voor het account waar je nu het wachtwoord niet van kunt opslaan, kijk dan in elke subsleutel bij de waarde Account Name (=dubbelklik erop, en je zult dan in de getoonde waardegegevens kunnen zien wat er achter die waarde verscholen zit). De waarde POP3 Password geeft dan (
versleuteld) het wachtwoord dat er nu is ingesteld. Je zou kunnen kijken of
a. die sleutelwaarde POP3 Password wel bestaat
Indien a. met nee beantwoord, maak dan eens een REG_BINARY registerwaarde aan, en kijk of dat kan (dat je daarbij geen rechtenfout krijgt etc.)
Indien a. met ja beantwoord, verander een letter aan die registerwaarde, start Outlook en kijk of je het wachtwoord dan wél correct bij de Account-instellingen kunt opslaan.
Etc.
Succes,
Tijs.