Tellen aantal D's schoolproject Visual Basic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
9 feb 2012
Hoi beste helpers,

Ik heb een probleempje met visual basic express 2010 .

Ik zal even de opdracht kopieeren . Hier de kopie :

Maak een programma, waarin een tekstvenster staat waarin een zin kan worden ingevoerd.
Daaronder een button met het opschrift "Tel het aantal d's"
Daaronder een label met het opschrift "aantal d's in de zin:" en daarachter een tekstbox.
Als er op de button met "Tel het aantal d's" wordt geklikt dan wordt dat aantal (hoofdletters D en kleine letters d) geteld en dat aantal verschijnt in de onderste tekstbox.

Ik heb hier de layout . Ik heb alles goed benaamd met .Txt enzovoort . En alles met Dim heb ik ook .
Maar zou iemand me een klein beginnetje kunnen geven met het tellen van de D's ?
Zou hartstikke top zijn . :D

Alvast bedankt ,
Lucien

Ik heb ff iets kleins geschreven

Code:
Dim hoeveel As Integer = 0
        Dim charlist As List(Of Char)
        Dim tmpstring As String = TextBox1.Text.ToLower()
        charlist = tmpstring.ToList()
        For Each c As Char In charlist
            If c = "d" Then
                hoeveel += 1

End If
        Next

Label1.Text = "D's: " + hoeveel.ToString()

Dus ik zal eventjes uitleggen hoe het werkt :p
Eerst maak je een lijst van karakter
dan maak je een tijdelijke string die de tekst naar kleine lettertjes zet
als dat klaar is gebruik je de .ToList() methode om de karakter lijst op te vullen met elk karakter van de tekst
dan ga je door de lijst met een for each loop en check of de karakter gelijk is aan 'd'
als dat waar is verhoog je de hoeveelheid met 1
en als alles klaar is dan laat je iets doen in mijn geval op een label

Heel veel succes!

Harstikke bedankt man , ik ga aan de slag . je hebt me een stuk verder geholpen . als ik nog problemen heb zeg it het wel ;)

hmm , het gaat niet echt , Zou je a.u.b misschien de hele code voor me kunnen maken? zou echt aardig zijn van je . ik ga toch ict beheerder doen . en niet Applicatieontwikkelaar :P .maar moet echt voor morgen af zijn anders ben ik het 'haasje'.
Ik wil je niet als huiswerkslaaf gebruiken ofzo hoor .maar ik vraag gewoon om een gunst .en aangezien jullie goed in visual basic zijn kan dat wel toch?

Heel erg bedankt,
Lucien

Ik heb een form met:
  • Textbox -> TextBox1, hier komt de tekst in waarvan het programma de d's moet tellen
  • Button -> Button1, dit is de knop waar je op duuwt zodat het programma start met tellen
  • Label -> Label1, hier komt het aantal d's in na het tellen

Code:
Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim hoeveel As Integer = 0
        Dim tmpstring As String = TextBox1.Text.ToLower()
        charlist = tmpstring.ToList()
            If c = "d" Then
                hoeveel += 1

End If
        Next

Label1.Text = "D's: " + hoeveel.ToString()
    End Sub

Simpeler kan bijna niet. (Bij mij werkt het..)
Als je nog problemen heb zeg me dan waar.

Veel succes

Op zich een goede oplossing, maar meer richting C dan visual basic. De oplossing is ook niet unicode compatible :) Ik weet het, nauwelijks een overweging als je net begint, maar je kunt beter de tools gebruiken die de taal je geeft, zoals "INSTR", of als je de huidige route wil bewandelen "MID"

haha perfect hij doet ! helemaal top . maar het is eigenlijk de bedoeling dat hij de Hoofdletter D's telt en de kleine letter d's :P
Ik weet niet of je dit snel zou kunnen toepassen maar zou hartstikke tof zijn voor morgen om een voldoende te halen om alsnog niveau 4 ict beheerder te doen .

MvG Lucien

Simpel

Code:
Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim hoeveeld As Integer = 0
        Dim hoeveel_D As Integer = 0
        charlist = TextBox1.Text.ToList()
            If c = "d" Then
                hoeveeld += 1

End If
            If c = "D" Then
                hoeveel_D += 1

End If
        Next

Label1.Text = String.Format("d: {0} || D: {1}", hoeveeld.ToString(), hoeveel_D.ToString())
    End Sub

Laatst bewerkt:
haha jij bent echt goed man . hey dit was het . Harstikke bedankt man . Dikke kus . Nohomo ofcourse .

Mvg Lucien

Hij zegt alleen dat HoeveelD hetzelfde is als Hoeveeld . Error 1 Local variable 'hoeveelD' is already declared in the current block. C:\Users\lucien\AppData\Local\Temporary Projects\WindowsApplication1\Form1.vb 9 13 WindowsApplication1

Ik heb code van vorige post aangepast -> probleem zou ermee opgelost moeten zijn.

ok . hij doet et . Dankjewel voor al je hulp . ik ga dit forum vaker gebruiken . Top man en ik zie je nog wel op dit forum :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan