• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen en vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hafidakzin

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hey allemaal,

Laat me kort een achtergrond geven van een probleem. Ik ben reeds een tijdje manueel aan het tellen hoeveel keer een combinatie
voorkomt. Aangezien de logica steeds dezelfde is, denk ik dat er ofwel in Excel of in VBA of in PowerBi ergens een oplossing moet bestaan voor mij probleem.
In een transportomgeving zijn er een heel aantal opdrachten die uitgevoerd worden. De doelstelling is tellen hoeveel waardes er van bepaalde combinaties
voorkomen. Sommige zijn relatief eenvoudig (1 tot 3), maar de 4e lijkt me toch een iets ingewikkeldere.

Is er iemand die mij kan helpen?

1) aantal unieke waardes kolom B (opdrachtnummer) waarbij waarde kolom C (type transport) = Lossen One Way

2) aantal unieke waardes kolom B (opdrachtnummer) waarbij waarde kolom C (type transport) = Laden One Way

3) aantal unieke waardes kolom B (opdrachtnummer) waarbij waarde kolom M (adres) = Re-use

4) aantal unieke waardes kolom C (type transport) met waarde "Lossen One Way" waarbij het land in kolom "K" identiek is
als de het land in kolom "K" van de volgende sequentie (kolom "O"- sequenties verspringen steeds met 10)
=> In excelbestand lijn 17 + 18

5) aantal unieke waardes kolom C (type transport) met waarde "Laden One Way" waarbij het land in kolom "K" identiek is
als de het land in kolom "K" van de voorgaande sequentie (kolom "O"- sequenties verspringen steeds met 10)
=> In excelbestand lijn 983 + 984

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan