• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen hoe vaak een datum voorkomt tussen twee gegeven data

Status
Niet open voor verdere reacties.

SRuijter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Als afstudeerder moet ik de gemiddelde bezetting per week uitrekenen van een camping. Daarvoor heb ik een bestand met daarin de aankomstdag en de vertrekdag per kampeerplaats. De verblijfsperioden van de gasten zijn verschillend en sluiten niet altijd op elkaar aan waardoor ik ze niet gemakkelijk kan optellen en toerekenen aan de betreffende week. Daarom wil ik de bezetting per datum berekenen zodat ik naderhand de data kan samenvoegen in weeknummers.

Ik wilde met behulp van de intervalfunctie berekenen of de datum voorkomt binnen de aankomstdag en de vertrekdag. De output moet dan een "1" zijn zodat ik naderhand alle "1"tjes bij elkaar op tel waardoor ik de totale bezetting per datum weet. Het probleem is dat wanneer de datum groter is (dus later voorkomt) als de gegeven data, de "output" een 2 is, terwijl dit een "0" moet zijn.

Ik kan van deze computer niet het bestand uploaden maar het komt neer op:
Kolom A: aankomstdag
Kolom B: vertrekdag

In de kolommen C t/m HW (elke kolom is dan een datum: 1/4 t/m 31/10) komt dan de output per regel.

Weet iemand hoe ik de intervalfunctie hiervoor kan gebruiken of dat er een andere mogelijkheid is om de totale bezetting per datum te berekenen?

Alvast bedankt

S.Ruijter

Ook afstuderen m.b.v. Helpmij is niet toegestaan. Deze gaat dus dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan