Tellen in een Query en Afronden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
In een query heb ik een berekende waarde. Die wel 8 cijfers achter de komma heeft.
Achter de komma hoef ik niks te zien. Hoe krijg ik deze weg.
In mijn form en in mijn Rapport heb ik "Decimal Places" op 0 staan. Helaas werkt dit niet.

Het volgende heb ik opgelost door een IIF functie toe te voegen. Hij telt nog steeds niet op maar ik hoef alleen maar te weten of hij 0 of groter is.
In een Query heb ik de volgende tekst staan
Totaal: ([VI1]+[VI2]+[VI3]+[VI4]+[VI5]+[VI6]+[VI7]+[VI8]+[VI9]+[VI10]+[VI11]+[VI12]+[VI13]+[VI14]+[VI15]+[VI16]+[VI17]+[VI18]+[VI19]+[VI20]+[VI21]+[VI22]+[VI23]+[VI24]+[VI25]+[VI26]+[VI27])
De waardes in VI1 t/m VI27 zijn getallen die ik bij elkaar wil optellen. Wat er nu gebeurd is dat hij de getallen achter elkaar zet.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Geen idee wat je allemaal aan het doen bent, maar helemaal jofel ziet het er allemaal niet uit... Om te beginnen: afronden doe je niet door het aantal decimalen in een tekstveld aan te passen, dat verandert alleen maar het uiterlijk van het getal, niet de feitenlijke waarde. En dat is wat je zoekt. Afronden doe je door je berekening te omsluiten door de functie Round. Dus iets als: ROUND([VI1]+[VI2]+[VI3]... +[VI27];0). Wat je met die IIF doet? Geen idee...
Dat je Totaal formule geen uitkomst geeft, maar de getallen achter elkaar zet, betekent vermoedelijk dat de formule de velden als Tekst ziet, en niet als Getal. Wederom: zonder verdere informatie is er weinig van te zeggen.

Beide zijn opgelost.
Afronden heb ik opgelost door in de form en in het rapport de waarde Fixed te zetten en decimal places op 0.

Ik denk dat hij ze inderdaad als tekst veld ziet. Maar het enige wat ik moet weten van de optelling of het groter is dan 0.
Hij plakt ze nu aan elkaar. Daar laat ik de IIF functie naar kijken of hij groter is dan 0.

In ieder geval bedankt.

Er is er weer 1 terug

Het volgende staat in een query
VI1: IIf([jaar]=2012,"1","0")
VI2: IIf([jaar]=2011,"0.9","0")
VI3: IIf([jaar]=2010,"0.8","0")
VI4: IIf([jaar]=2009,"0.7","0")

Nu wil ik deze 2 optellen dmv. totaal: [VI1]+[VI2]+[VI3]+[VI4]
Er worden nog meer van deze IIF functies opgeteld.
Het probleem is dat hij het achter elkaar zet ipv opteld.

Ik snap niet wat je met al die velden doet, maar de getallen die je zo te zien beoogt te berekenen kan je met één formule doen:
Code:
Coëfficient: 1-((Year(Date())-Year([datumveld]))/10)

Oke dat scheelt weer een hoop qrt ruimte, daarvoor hartelijk dank.

Het werkt alleen nog steeds niet, omdat ik meerdere IIF functies heb zoals:
VI1: IIf([open]<100,"1","0")
VI2: IIf([open] Between 100 And 200,"0.25","0")
VI3: 1-((Year(Date())-Year([datum]))/10)
VI4: IIf([Besproken] Is Null,"0","1")
VI5: IIf([Ingevuld]=0,"1","0")

Deze 5 waardes wil ik optellen.

Vermoedelijk heb je zelf niet in de gaten wat je aan het doen bent: je bent in de IIF geen getallen aan het genereren, maar tekst...
Code:
VI1: IIf([open]<100,"1","0")
1 en 0 zijn tekst
Code:
VI1: IIf([open]<100,1,0)
1 en 0 zijn getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan