• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Tellen" in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik begin het te snappen denk ik :
per volgnummer mag er maar 1 maal een element uit (A1 t/m D4) aanwezig zijn.
en alle aanwezige uit (1.1 t/m 9.9) of ze er voor staan of er na maakt niet uit. ze horen allemaal bij die ene voorloper uit(A1 t/m D4).
en als er geen voorloper is of als er meerdere zijn,moet het volgnummer uit de eerste kolom met ?? weergegeven worden.

klopt dat?
@Sylvester

Klopt helemaal alleen moet ik dan wel weten in welk volgnummer als dit is, zodat ik dit kan nakijken/zoeken...
Verder als alleen de voorloper (A1 t/m D4) er is en geen aanwezige van (1.1 t/m 99.*) dan moet er "Algemeen" komen te staan...

Mvrgr

Henk

het is nog niet geoptimaliseerd.
ik wacht eerst nog even af wat er nog fout gaat.

@ Sylvester

Hartelijk dank...
Zie bijgevoegd bestand waarin jouw macro draaide.

Bestand met tabbladen met gesorteerd op kolom_A en _B...

Beide keren dat de macro draaide kwamen er geen foutmeldingen...

In tabblad_kolom_A komt onder kolom D en E de opsomming.
??? (4x) voor dat goed is...
Verder zie ik per rij een A1 (27270) aantal (1x) staan en dat schijnt voor elke nummer zo te zijn...
Het volgnummer heb ik alleen nodig in die gevallen dat de ??? verschijnt omdat
er een dubbele code (A1 t/m D4) in voorkomt of dat er geen code (A1 t/m D4) in voorkomt.
Als alleen de code de voorkomt kan als waarde "Algemeen" genomen worden...

Ik mis de opsommingen van bv:
A1 | 1.1 | (5x)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Sylvester

Bedankt ik ga er mee de slag en koppel het terug...

Mvrgr

Henk

@Sylvester

De macro loopt heel goed in het eerste bestand dat ik mee stuurde...
Vereisten zijn wel dat de kolom gesorteerd is op nummer en dat er geen veldnaamrij boven staat...
Mogelijk dat je alles in aparte kolommen zou willen doen
C1 | Algemeen | (1x) |

Als ik de macro doe bij het tweede bestand (Tellen Helpmij_nl_v2.xls‎) dan pakt het alleen de uitkomst van volgnummer: 123822182 en 123822192.
Het lijkt of volgnummer 123822202 niet meegenomen word...

Verder zie ik in een andere bestand een heleboel ???. Deze moet ik eerst eens dieper onderzoeken waar dat nu door komt...

Maar in ieder geval al heel hartelijk bedankt...

Mvrgr

Henk

@Sylvester

Ten eerste hartelijk dank voor alle moeie die je erin hebt gestopt...
Na uitvoerig testen lijkt het heel goed te werken op deze manier...

Ik zou alleen graag, indien mogelijk, bij de opsomming van de gegevens deze in drie kolommen zien, ipv van de twee van nu...

Verder zie ik dat bij het originele bestand, vaak de term "Algemeen" voor komt. Dit is natuurlijk geen fout in de macro, maar meer intern, dat iets nog niet helemaal lekker loopt. Zou het mogelijk zijn om de uitvoer bv op een apart werkblad te krijgen zodat we kunnen zien, bij welke volgnummers als dit voorkomt en we steeksproef gewijs die betreffende volgnummers intern gaan onderzoeken...

Alvast hartelijk dank!!!!

Mvrgr

Henk

Verder zie ik dat bij het originele bestand, vaak de term "Algemeen" voor komt. Dit is natuurlijk geen fout in de macro, maar meer intern, dat iets nog niet helemaal lekker loopt. Zou het mogelijk zijn om de uitvoer bv op een apart werkblad te krijgen zodat we kunnen zien, bij welke volgnummers als dit voorkomt en we steeksproef gewijs die betreffende volgnummers intern gaan onderzoeken...
alleen de algemeen nummers met volgnummers op een ander blad zetten? of alles op een ander blad zetten?

@Sylvester

Omdat ik niet goed kan inschatten wat het eventuele vervolg zal zijn, indien mogelijk doe maar alles.
In neem aan dat ik dan makkelijk de Algemeen er uit kan filteren...

Alvast weer hartelijk bnedankt...

Mvrgr

Henk

@Sylvester
weer heel hartelijk dank en je hoort van mij...
Wordt mogelijk pas een maandag...

Mvrgr

Henk

is dit iets ? het staat nog niet op een ander blad.
ik hoor wel als het nodig is

@Sylvester

Op deze manier kan het ook, als in kolom 3 het aantal(x) zou staan en in kolom 4 nummers: bv. 27231 | 27232 | 27343

Dank je wel voor het toevoegen van de verschillende kolommen...

Mvrgr

Henk

Henk,
voor de (on)duidelijkhijd, overal de nummers achter zetten ?
en de nummers allen in aparte cellen of liever per regel alle nummers in 1 cel

Laatst bewerkt:
Henk,
voor de (on)duidelijkhijd, overal de nummers achter zetten ?
en de nummers allen in aparte cellen of liever per regel alle nummers in 1 cel
@Sylvester

Alvast bedankt..

Als het voor jou niet uitmaakt en de eerste drie kolommen (A1|1.1|(aantal)) vast staan, zou mijn voorkeur uitgaan naar aparte cellen...

Mvrgr

Henk

@Sylvester

Weer hartelijk bedankt...
Jouw voorbeeld ziet er goed uit.
Ik ga hier kijken...

Tia

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan