tellen in rapportweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Berichten
154
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om in rapportweergave een nummering aan de linkerkant aan te brengen?

Dus ik heb een tabel met gegevens (tabel1) en nou wil ik dat per regel een nummertje wordt gegeven.

1. naam1-tabel1
2. naam2-tabel1
3. naam3-tabel1
 
in help:
Detailrecords in een groep of rapport nummeren
Alles weergeven
Alles verbergen
Open het rapport in de ontwerpweergave (ontwerpweergave: een venster waarin het ontwerp wordt weergegeven van de volgende databaseobjecten: tabellen, query's, formulieren, rapporten, macro's en Data Access-pagina's. In de ontwerpweergave kunt u nieuwe databaseobjecten maken en het ontwerp van bestaande databaseobjecten wijzigen.).
Klik op Tekstvak in de werkset (werkset: een set knoppen in de ontwerpweergave waarmee u besturingselementen kunt toevoegen aan een formulier, rapport of Data Access-pagina. De werkset in de ontwerpweergave van pagina's verschilt van de werkset in de ontwerpweergave van formulieren en rapporten.) en klik op de detailsectie (detailsectie: de detailsectie bevat de eigenlijke gegevens van het formulier of rapport. Deze sectie bevat meestal besturingselementen die afhankelijk zijn van de velden in de recordbron, maar kan ook niet-afhankelijke besturingselementen bevatten, zoals labels die de inhoud van een veld aangeven.) waar u het tekstvak voor het getal wilt invoegen.
Selecteer het tekstvak en klik op Eigenschappen op de werkbalk.
Stel de eigenschap Besturingselementbron in op =1.
Voer een van de volgende bewerkingen uit:
Als u elke record wilt nummeren en de teller voor elke groep op 1 wilt terugzetten, stelt u de eigenschap Lopend totaal in op Over groepen.

Als u elke record wilt nummeren zonder de teller voor elke groep terug te zetten, stelt u de eigenschap Lopend totaal in op Over alles.

Opmerking In het rapport Omzet per jaar in de voorbeelddatabase Noordenwind vindt u een voorbeeld van genummerde detailrecords. Als u dit rapport wilt bekijken, opent u de voorbeelddatabase Noordenwind in de submap Samples van de Office-map en opent u het rapport Omzet per jaar in de ontwerpweergave.

:thumb:
 
Bedankt Paul!

Helemaal gelukt.
Ik zat veel te moeilijk te denken en was bezig met verschillende query's die het aantal records ging tellen maar dat lukte helemaal niet.

Hartelijk dank voor je antwoord!
:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan