• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen met excel in een CSV Programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Bij ons op de zaak werken we met CSV based programma, hierbij is het mogelijk dat je gegevens daaruit kan importeren in Excel.
Echter wil ik deze gegevens niet eerst in Excel zetten, maar er direct mee rekenen.

Dus als voorbeeld een aantal.arg formule toepassen op dat programma(van een bepaalde rij daaruit) kan dat?

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is met een formule of VBA, en zo ja hoe?

Zou er erg mee geholpen zijn omdat het veel tijd en geld bespaard!

Je wil dus Excel functies toepassen op een tekstbestand ZONDER dit in Excel in te lezen? Dat gaat moeilijk worden vrees ik.

Je kan wel de data via VBA automatisch laten inlezen, dan uw bewerkingen via VBA doen, en dan de data terug verwijderen.

Wat wel kan zonder de data effectief in een werkblad in te lezen, is dit via VBA in een paar variabelen zetten, waar je dan (beperkter) mee kan "werken". Maar zonder voorbeeld, en concrete doelen is dit moeilijk in te schatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan