• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen van cellen met kleine letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagdpanther

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule die het mogelijk maakt om cellen met kleine letters te tellen.

Momenteel werk ik met deze formule:
Code:
=AANTAL(ALS(($A$16:$BK$16="II")*(VIND.ALLES("NT1_";$A$20:$BK$27));$A$18:$BK$18))

Het liefste had ik gehad dat in plaats van die "NT1_" gewoon stond dat excel die cellen met kleine letters zou vinden.
Is dit mogelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi jagdpanther

om te weten als er in bv A1 alleen kleine letters staan, kun je A1 vergelijken met KLEINE.LETTERS(A1)

groet Sylvester

hoi jagdpanther

om te weten als er in bv A1 alleen kleine letters staan, kun je A1 vergelijken met KLEINE.LETTERS(A1)

groet Sylvester

Dit klopt niet.
De formule zet de inhoud van cel A1 om in kleine letters maar vergelijkt de celinhoud niet ...

Voor cellen A1:C2 (pas dit aan):

=SOM(--(ISTEKST(A1:C2)*GELIJK(A1:C2;BEGINLETTERS(A1:C2))))

bevestigen met Ctrl-Shift-Enter, in plaats van gewoon Enter.

Zie bijlage.

Wigi

Bijlagen

Wow, Dit is al een heel goede oplossing! Nu merk ik juist op dat de eerste 2 tekens van mijn cel bestaan uit hoofdletters. De formule dat hier opgegeven is, blijkt dan niet meer te werken. Is het dan nog mogelijk om op mijn vraag een oplossing te vinden?
De inhoud van de cel lijkt zeer sterk op dit: "S_p123y"

mooie formule Wigi!

zo reageert hij niet alleen als alle lettertjes klein zijn

=SOM((ISTEKST(A1:C2)*NIET(GELIJK(A1:C2;HOOFDLETTERS(A1:C2)))))

zo reageert hij ook als er maar 1 kleintje in voor komt

groet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan