Tellen van het aantal unieke waarden in een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

DatabeestJack

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2013
Ik heb een query waarbij ik wil zien hoeveel verschillende kostenplaatsen (unieke waarden) een artikel afnemen.
Ik krijge helaas alleen het totaal aantal records te zien.
Dus stel ik heb 15 records en 6 verschillen kostenplaatsen dan wil ik in mijn selectiequery zien het aantal 6 en niet wat ik nu zie, namelijk 15.

Wie kan mij verder helpen; een zoekopdracht binnen Helpmij heeft me nog niet verder geholpen

Ik heb de query en de sql als afbeelding bijgevoegd

query aantal ksotenplaatsen.jpgSQL van de query aantal kosttenplaatsen.jpeg

Als je over groepen wilt tellen, moet die groep er wel zijn; dat is bij jou niet het geval. Althans: niet in de query. Je groepeert wel op ArtikelID, maar dus niet op Kostenplaats. Dan telt de query ook alleen op ArtikelID. Overigens maakt het niet uit op welk veld je telt, zolang je maar zeker weet dat het veld gevuld is. Daarom tel ik altijd op het sleutelveld (in jouw geval ID) en zou ik niet op Kostenplaats tellen.

Als je over groepen wilt tellen, moet die groep er wel zijn; dat is bij jou niet het geval. Althans: niet in de query. Je groepeert wel op ArtikelID, maar dus niet op Kostenplaats. Dan telt de query ook alleen op ArtikelID. Overigens maakt het niet uit op welk veld je telt, zolang je maar zeker weet dat het veld gevuld is. Daarom tel ik altijd op het sleutelveld (in jouw geval ID) en zou ik niet op Kostenplaats tellen.

Is er een reden waarom je mijn complete bericht quoot zonder enige reden, en verder niets meldt? Graag niet nodeloos quooten (mag niet van de regels) en quoot dus verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan