• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tellen week probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Ik heb op een werkblad een volledig geautomatiseerde kalender gemaakt.
Die werkt perfect. Maar om een werkgerelateerd zaak moet er om de 4 weken een andere lijn komen te staan.
Het tekenen gaat goed enkel als 52 en 1 meerdere x voorkomen dan gaat het mis.
Wat kan ik doen als week 52 en 1 voorkomt in januari en december. Dan wordt TweeWeken =2 en dit zo niet mogen. Want anders tekent hij de lijn waar de waarde 52 of 1 voor de 2de x voorkomt
Code:
 If ElkeCel = RodeLijnTeller Then
            TweeWeken = wf.CountIf(Range("I5:I45"), ElkeCel) + wf.CountIf(Range("R5:R45"), ElkeCel)
            If TweeWeken > EenWeek Then
                EenWeek = EenWeek + 1
                Call ZwartelijnLinksRechts(ElkeCel)
            Else
code komt hier om de andere lijnstijl te tekenen.

halve code zonder voorbeeldbestand...... dan kan je halve antwoorden verwachten.

Hierbij een half antwoord:
Als je het jaartal voor de helft voor je weeknr zet, komt iedere week maar 1 keer voor per jaar.
Dus weeknummer is: 18w51, 18w52, 19w01,..........
Als je dan op je tijdschaal alleen de 2 rechtse karakters toon, dan ben je weer terug bij hoe het was.

heb mijn reden waarom ik hier geen voorbeeld meer mee stuur toch niks ander dan kritiek

Daar is zo ook geen antwoord op te geven met de gegeven informatie, alhoewel ik denk dat Piet Bom aardig in de buurt komt.

Probleem onder tussen opgelost .
Maar zou pok zo kunnen maar dan heb jz volgens mij het prbleem op het einde van het jaar daar week 52 vaak doorloopt in het vokgznde jaar
Maar zou het moeten testen. Ik gebruik nu.de echte weeknummers en.geen.ver kapte vorm

Lees je bericht nog eens na en pas het her en der aan zodat een ander het ook begrijpt.

een beetje out of the box denken, je moet niet kijken naar het weeknummer, je moet vergelijken met ergens een ijkdatum en vanaf daar een veelvoud van 4 weken rekenen, dan ben je van dat gedoe af van wk 52 en wk1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan