• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teller- melding meerdere keren afgedrukt (VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,

Ik ben verwoed bezig om een beetje het VBA onder de knie te krijgen, maar het volgende kom ik niet uit. Onderstaand een stukje van mn VBA code.

If CheckBox2.Value Then
vel = "Inlegvel 2.1 Documentatie werkzaamheden"
result = MsgBox("U staat op het punt " + vel + " af te drukken. Doorgaan?", vbYesNo, "Attentie")
If result = vbYes Then
Sheets("vel2.1").Select
ExecuteExcel4Macro "PRINT(1,,,1,,,,,,,,2,,,TRUE,,FALSE)"
Sheets("hoofdmenu").Select
Else
MsgBox (vel + " wordt niet geprint")
End If
End If

Kort samengevat: Bij een klik op de knop op mn werkblad verschijnt een formulier met daarop een overzicht aan aanwezige modellen waarop je kunt aanvinken welk model je uitgeprint wilt hebben. Daarna doet bovenstaande VBA zn werk.En moet zeggen: het werkt prima.

1 ding wil ik eigenlijk erbij hebben: eigenlijk mag ieder vel maar 1 keertje afgedrukt worden. Wordt het meer dan 1 keer afgedrukt, dan wil ik graag eerst een melding dat het Model al eens eerder afgedrukt is geweest gevolgd met het aantal.

Hoe kan ik dat het beste hier oplossen?

Alvast bedankt

Manke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan