Teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha_Vink

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Beste forummers,

Ik zit met een probleempje...

Ik wil op het beginscherm van mijn database zien hoeveel records er in een bepaalde tabel zitten... kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

bijvoorbaat dank

Het gaat om een tabel.

Hier staan een aantal records in, en op de beginpagina van de database moet komen te staan hoeveel records er in deze tabel staan.

groeten

De beginpagina van de database zal dan een formulier zijn. Zorg dat dit formulier met de tabel gekoppeld is. Kijk maar in het voorbeeld. Daar zou je het mee kunnen doen.

Bijlagen

Andere optie

Je kunt ook een onafhankelijk tekstveld aanmaken in het formulier waar je de teller wilt hebben. Je maakt een querie op de tabel waarvan je het aantal records wilt weten (bv Qtabel01 waarin het veld volgnr een autonummering veld is wat geteld wordt). Bij besturingselementbron van dit veld moet je vermelden: Dcount("[volgnr]","Qtabel01"). Bij het openen van je formulier wordt de telling uitgevoerd en krijg je het aantal records te zien. In 1 formulier kun je zo ook meerdere tellers laten zien die verwijzen naar meerdere tabellen. Labeltje erbij wat de telling voorstelt en klaar. Suc7

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan