• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellerindex in combinatie met het ophalen via een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik het goed begrijp wil je of in de keuzelijst of in B20 iets veranderen zodat ik B18 het gewenste komt te staan ??
zie bijlage
Als de keuzelijst aflopend gesorteerd wordt kan het misschien nog handiger. Ik vermoed dat je klanten ook alfabetisch mogen opgesomd staan daar ???

Bijlagen

Beste medeforumleden,

na een morgen proberen, is het me dan toch gelukt met onderstaande code in het moduleblad

Code:
Sub eon()
  Application.EnableEvents = True
End Sub

en onderstaande code in het werkblad.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)    'deze versie aangepast voor mijn versie

Dim i        As Integer
  If Target.Address <> "$D$1" Then Exit Sub
  On Error Resume Next
  MsgBox Range("Naam").Address                             'Parent.Name
  i = WorksheetFunction.Match(Target.Value, Sheets("adressen").Range("Naam"), 0)
  If i <> 0 Then Range("C51").Value = i
  If i = 0 Then Range("C51").Value = 0          'zelf toegevoegd
End Sub

dit is de definitieve code geworden (van Cow18)

@ Beste HSV en Warm bakkertje.

Ik ben ervan overtuigd dat de door jullie aangedragen oplossingen ook werken, echter ik kreeg ze niet goed in mijn bestandje werkend.

Beide hartelijk bedankt voor het meedenken en het geduld. :thumb::thumb:

ik hoop nog vaak van jullie kennis gebruik te mogen maken, want ik heb dat nog nodig op VBA gebied :D

Cow 18, uiteraard ook hartelijk bedankt :thumb:

Het proberen heeft in ieder geval weer enig zicht (voor mij) op progammeren gegeven.
Dit kan ik later weer goed gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan