• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellijst on excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin321

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hallo,
Wie kan mij met het volgende helpen?
Ik heb een tellijst gemaakt om in een dorp/stad in de straten atributen te tellen.
nu heb ik achter iedere straat een kringveld knop geplaatst, dit werkt wel maar als ik honderd straten invoer moet ik dus ook evenveel koppen plaatsen.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik het voormekaar om één knop te plaatsen en dat ik de straat dan kan activeren, de geactiveerde straat moet dan eigenlijk ook een andere kleur krijgen.

Bij voorbaat dank.

Een klein xls vbtje verduidelijkt de zaak enorm.

Hiervoor lijkt een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, op zijn plaats.

Als je dan ook nog de gewenste uitkomst in je bestand zet, wordt je het beste geholpen.

Ik probeer om een excel bestandje toe te voegen maar om een één of andere manier lukt dit niet.
zodra het mij gelukt is plaats ik deze.

zie bijlage

Bekijk bijlage Tellijst(1).xls

hoger is letter p
lager = letter q
lettertype = Wingdings 3

R.muisknop op tabblad => code weergeven
dan zie je wat er gebeurt.
kolom H & I kun je doorslepen

Niels

Is het niet mogelijk (eenvoudiger) om maar met 1 knop te werken en het aantal (einduitkomst) handmatig in te voeren?

Of worden meerdere straten tegelijkertijd bewerkt?

Geweldig wat een snelle reacties,
Er worden meerdere straten tegelijk bewerkt, Ik zit in een vrachtauto met de laptop naast mij, al rijdende (langzaam) moet ik
atributten tellen, wat ik zelf in mekaar geknutseld heb is te lastig en te klein om nauwkeurig te doen.
Het mooiste, maar ik weet niet of dat kan. Is om een straat met de muis te selecteren en dan met een grote + knop er 1 bij op te tellen en bij eventuele foute telling er 1 af kan halen.
Onder aan de lijst moet er dan een totaal uitkomen, dus telling per straat en totaal.

met vriendelijke groet, Edwin

Laatst bewerkt:
Eigenlijk is dit dus wel wat ik bedoel, de geselecteerde straat wordt rood en ik kan dus makkelijk optellen door met de muis op de knop te klikken.
En kan je de cellen waarin wordt opgeteld ook zodanig beveiligen dat je alleen met de knop kunt optellen/aftrekken.

Nou, super net even snel getest met 80 straatnamen, precies wat ik bedoel.
Alleen kom ik 1 probleempje tegen als ik op rij 80 zit moet ik weer naar boven scrollen om te klikken dan ben ik wel mijn overzicht kwijt, enig idee hoe ik dit op kan lossen.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite.

Misschien kun je een filter gebruiken.

Ik heb alle straten erin gezet, morgen (Donderdag) ga ik het programmatje gebruiken morgen avond laat ik wel even weten hoe het gegaan is.

met vriendelijke groet, Edwin

Goedenavond,
Iedereen maar vooral Niels28 bedankt voor de reacties, vandaag getest werk perfect voor ons doel.
Nu zit ik niet meer te turfen met pen en papier.

Met vriendelijke groet, Edwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan