• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Telling Excel werkt wel horizontaal maar (gedeeltelijk) niet verticaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjjmclaasen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Ik heb een sheet met gegevens die ik middels een kolom aanpas. Ter controle heb ik een totaaltelling gemaakt dit altijd op "0" moet staan.

Bij verandering van een cel, wordt de mutatie wel geteld in de cel rechts van de cel waarin ik muteer (deze cel bevat een som van de cel links van de mutatiecel en de mutatiecel).

De mutatie wordt vervolgens niet meegeteld in mijn (verticale) totaaltelling. Als ik een nieuwe regel toevoeg dan wordt de mutatie wel weer meegeteld.

Celeigenschappen gekopieerd van een ander, geheel werkblad gekopieerd naar een nieuw bestand. Niets dat helpt.

Wie weet een oplossing?!

Er zouden 1000 en één mogelijkheden kunnen zijn waarom het fout gaat. Op de wijze waarop je nu je vraag stelt zou ik kunnen antwoorden dat er 1002 verschillende foute antwoorden mogelijk zijn, omdat het gokken is in het duister.
Wil je jezelf en een hele hoop hulpvaardige helpers een groot plezier doen, en je zelf daarbij natuurlijk voorop, omdat je niet op ieder onjuiste reactie moet reageren, dan zou het zo gezegd een krans verdienen als je een voorbeeldbestandje met het beschreven probleem zou bijvoegen.

Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken.

Laatst bewerkt:
Met het reconstrueren van het bestand om te uploaden (gaat nl. om vertrouwelijke gegevens), het euvel ontdekt.
Ik had reeds een celverwijzing opgenomen naar de cel die ik muteerde.

Dank voor de bereidheid tot positief reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan