Ik heb een sheet bijgesloten waar ik wil dat de bezetting voor een specifieke functie per dag geteld wordt. Dit heb ik middels een AANTAL() op een reeks uit een FILTER() gedaan en dat werkt, maar er zit één vreemd dingetje. Ik heb in de formule aangegeven dat het filter aan twee criteria moet voldoen, namelijk een specifieke functierol en een andere cel die gevuld moet zijn, dan moeten ze worden geteld. Zolang er iets ingevuld is dan werken de tellingen goed, maar als ik voor het tweede criterium (gevulde cel) alle waarden weg haal, dan wordt er toch één geteld en dat zou nul moeten zijn. Waarom wordt er toch één geteld ook al voldoet deze niet aan de voorwaarden?
In het kort komt het erop neer, de velden in kolom C geven de functies aan die ik op een dag nodig heb. In kolom D koppel ik een naam aan die functie.
Onderin moet dan per functie een totaal komen van het aantal mensen dat is ingepland per functie.
Kan iemand me helpen en/of uitleggen wat er mis gaat of waar ik een denkfout maak?
In het kort komt het erop neer, de velden in kolom C geven de functies aan die ik op een dag nodig heb. In kolom D koppel ik een naam aan die functie.
Onderin moet dan per functie een totaal komen van het aantal mensen dat is ingepland per functie.
Kan iemand me helpen en/of uitleggen wat er mis gaat of waar ik een denkfout maak?