Temp files verwijderem

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr01

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
51
Hallo,

Op mijn c-schijf staat een map :

Document and setting/hp/local settings/temp

Kan ik alles hierin straffeloos verwijderen ??

Ik bedoel dus niet de temporary Internet files !!

M.vr.gr.
Robert
 
dat kan ik doe dat dagelijks

geen problemenC:\WINDOWS\Temp map bedoel je toch

of is er een verschil met C:\Documents and Settings\*USER*\Local Settings\TEMP
 
Laatst bewerkt:
temp-files

Ik zou tmp-files met de datum van de dag dat je zit te werken laten staan. Een goed programma is Wash and Go, verwijderd meer rotzooi dan alleen temp-files van je pc en is eenvoudig in gebruik,in de nederlandse taal en niet onbelangrijk ongevaarlijkk in gebruik.
 
Geplaatst door Stanley19
geen problemenC:\WINDOWS\Temp map bedoel je toch

of is er een verschil met C:\Documents and Settings\*USER*\Local Settings\TEMP
Dit ligt aan de Windows die je hebt.
Bij Win2000/Xp is het de tweede bij de andere de eerste.
Geen verschil dus.:)
 
En toch

En toch blijft het altijd een beetje opassen en opletten.
Als er nou toch net een programma dat ene temp filetje nodig had dan is die hem nu kwijt.

Wat je ook doet, als je iets niet vertrouwt, goed opletten.
grtjs jjw
 
alle temp files kun je weggooien, degene die die nog gebruikt kun je niet eens weggooien. Dat houd windows vanzelf tegen.
 
Toch problemen na verwijderen temp files?

Bij mij lijken er toch problemen op te treden na het verwijderen van de temporary files.
Ik gebruik W2000 pro en heb zonet de temporary files gedelete door *.tmp,*.chk,~*.* bij de zoekfunctie in te tikken. De gevonden files heb ik voor de zekerheid op een cd-rom gezet en daarna verwijderd. Vervolgens kreeg ik een melding van bestandsbeheer dat ik voor het functioneren van Windows belangrijke files had verwijderd of vervangen en dat ik dat kon repareren door de servicepak 4 cd rom erin te stoppen. Eerst de verwijderde files teruggezet vanuit de prulenbak, maar de mededeling bleef. Toen ik de cd met service-pak 4 plaatste kreeg ik de mededeling dat het niet de juiste cd was en hetzelfde gebeurde toen ik de Windows installatie cd plaatste. Geen problemen gevonden met de cd-rom speler. Toen toch het popupje maar weggeklikt (geannuleerd) en de PC herstart. Tot nu toe geen problemen, maar ik vraag me toch af of die nog gaan komen en wat er mis is gegaan. Heeft iemand een idee?
Groetjes, Angela
 
Re: Toch problemen na verwijderen temp files?

Geplaatst door xemx
Ik gebruik W2000 pro en heb zonet de temporary files gedelete door *.tmp,*.chk,~*.* bij de zoekfunctie in te tikken.
De *.* in je zoek opdracht is denk de boosdoener.:confused:

Start, zoeken, bestanden en mappen.
Typ daar in:
*.tmp, *.bak , *.bk, *.old, *.prv, ~.
En zoeken.
Alles wat ie vind verwijderen.
LET OP DAT ER GEEN *.* TUSSENSLUIPT
Bron;
Tegen blauwe schermen en vastlopers. <--klik.
 
Bedankt voor je advies. Lijkt me inderdaad safer om het volgende keer zo te doen, maar ik had voor *.* wel ~ staan en er kwamen alleen .tmp en een paar .chk bestanden uit. Zijn het die .chk bestanden die je niet mag verwijderen? Ik zie dat die niet in jouw zoekopdracht staan?
 
Mijn PC heeft nog niets geks gedaan, dus ik kom misschien goed weg. Als ik de schrik te boven ben, probeer ik het nog eens (zonder ~*.* !), maar voorlopig verlaat ik me nog even op System Wiper ;-)

Leuke en handige link!

Bedankt,
Angela
 
Reactie op Petje11

Als een TMP file niet in gebruik is maar in rust omdat een programma dit filetje nu niet nodig heeft maar later wel als het programma weer actief is dan zal toch bij het opruimen dit filetje worden verwijderd.

Inderdaad als een file in gebruik is dan zal het niet te verwijderen zijn uit voorzorg maar als het op dat moment niet in gebruik is wel.

Dit zou voor problemen kunnen zorgen, daar je niet altijd alle programma op de pc tegelijk actief heb kom je daar vaak pas laat (te laat achter) achter.

grtjs jjw
 
Voor de zekerheid dus toch altijd eerst een backup maken van de bestanden die ik wil weggooien.
Groetjes, Angela
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan