Temp meter geeft geen temperatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Base

Beheerder
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
6.611
Hoi allemaal

Ik heb een tijdje geleden een Sweex Xenon TC behuizing gekocht, waar een mooie temperatuur meter voorop zit. Deze meter heeft 3 sensoren (die je ergens tussen of op moet drukken), een voedingsstekker en een soort 'casefan stekker'.

Nu ben ik bezig geweest om dit geheel aan te sluiten, maar er komt geen getal op de meter te staan, terwijl er wel een ledje op de meter brandt. Er is dus wel stroom maar geen temperatuur. Ik heb de sensoren nog niet op juiste plekken geplaatst, maar het lijkt me dat er sowieso een getal te zien moet zijn. Kan het zijn dat de meter niet goed is of doe ik misschien iets verkeerd?

Groeten,
 
Ik heb vorige week een systeem in dezelfde kast moeten bouwen.

Die sensoren mag je plaatsen waar je wil. Zolang alle kabels zijn aangesloten en op de juiste manier, moet je alle 3 getallen kunnen aflezen.
 
De kabels kunnen eigenlijk maar op 1 manier, dus dat moet dan haast wel de juiste zijn denk ik :) Maar ik weet niet waar dat fan stekkertje voor is, want er zit geen fan aan de stekker. Die dient dus gewoon voor stroom van de teller neem ik aan?

Maar als ik alles (volgens mij op de juiste manier) aansluit, dan wordt er niets geteld. :( Ik zie geen enkel getal, dus kan ik er dan vanuit gaan dat het aan de teller ligt?
 
De lichtgevende casefan draait wel? Deze moet je doorlussen aan je harddisk namelijk.

Of bedoel je die niet?
 
De casefan draait wel, maar dat is een andere stekker. Wat ik bedoel is een stekker net als aan een standaard casefan stekker die naar de temperatuur meter gaat. Dus niet naar een fan. Ik weet niet waar die stekker voor dient (stroom krijgt de meter sowieso al), maar het maakt iig geen verschil of aansluit of niet.. :(
 
Kan je er misschien een foto van maken?

Ik heb 1x hardware in die kast moeten zetten en weet nu al niet eens meer wat er precies in zat, dus et komt even niet in me op wat voor kabel het is.
 
Dit is de stekker (met sensoren). Er zit ook nog een voedingsstekker aan, maar die zit een beetje in de knoop met de rest ;)
De stekker kun je doorlussen trouwens.
 
Geplaatst door Bad Seed
Dit is de stekker (met sensoren). Er zit ook nog een voedingsstekker aan, maar die zit een beetje in de knoop met de rest ;)
De stekker kun je doorlussen trouwens.

Ow ja, nu weet ik et weer.

Wat je moet doen:

- Die temp-sensors bevestig je waar je wilt
- Dan sluit je het blauw omcircelde blokje aan op de FAN-connector op je moederbord en het roze omcircelde blokje sluit je aan op de FAN-connector die aan je processorkoeling zit. Het ventilator-kabeltje dus.
 

Bijlagen

  • systeem.jpg
    systeem.jpg
    44 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Op die manier werkt het ook niet. Wat ik ook probeer, het lijkt allemaal niet te helpen. Ik krijg toch het idee dat de teller niet goed is..

Ik neem trouwens aan dat de sensoren niet boven een bepaalde temperatuur hoeven te zijn voordat ze iets meten, want ik heb ze nog niet op de meest warme plekken zitten.
 
Geplaatst door Bad Seed
Op die manier werkt het ook niet. Wat ik ook probeer, het lijkt allemaal niet te helpen. Ik krijg toch het idee dat de teller niet goed is..

Ik neem trouwens aan dat de sensoren niet boven een bepaalde temperatuur hoeven te zijn voordat ze iets meten, want ik heb ze nog niet op de meest warme plekken zitten.

Die sensors horen het direct te doen. Het is jammer dat ik de kast niet hier heb, want dan zou ik ff kunnen kijken.

Maar zoals ik het beschreef, werkte het bij mij.
 
Ik zal sweex eens mailen of zij er misschien meer van weten.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en reageren. :thumb:
 
Trouwens, heb je geen 2e FAN-connector (vaak FAN2 genaamd)? Probeer em hier es anders op.
 
Geplaatst door Muurhond
Trouwens, heb je geen 2e FAN-connector (vaak FAN2 genaamd)? Probeer em hier es anders op.
Ja ik heb wel een 2e connector, maar die werkt ook niet (wel met een ventilator, maar niet met de temp sensor) :(
 
Het was idd technisch. Ik heb een mail gestuurd naar Sweex met het hele verhaal en 5 dagen later krijg ik opeens een compleet nieuwe sensor binnen. Deze nieuwe sensor werkt wel goed!

Thanx anyway! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan