temp schiet te snel omhoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
als ik mijn pc aandoe, is de cpu 24 graden...
paar minuten later staat ie al op 32, is dit 'normaal', of moet ik een betere airflow creeëren?
ikzelf heb nl het gevoel, dat het veel te snel omhoog schiet...

= normaal (althans is M.I. normaal......)

ik heb een AMD XP 1900 en die begint bij ongeveer 25 of zo en na een korte tijd zit 'ie op zijn definitieve temp van zo'n 55 graden.

Daar is niets abnormaal aan.. Bij het aanzetten van je PC wordt de CPU amper belast, bij het opstarten veel meer.

Geplaatst door gast0225
= normaal (althans is M.I. normaal......)

ik heb een AMD XP 1900 en die begint ook bij 30 of zo en na een korte tijd zit ;ie op zijn definitieve temp van zo'n 55 graden.
55? :8-0:
bij mij komt ie niet boven de 33 uit...(althans...volgens speedfan)
maar het stijgt dus niet te snel?

yep, 55, maar da's voor een AMD nog een redelijk nette waarde. Er zijn AMD's die ver over de 60 hun "normale" temp hebben, met name de oudere AMD's tot zo'n 1200 MHZ (of daaromtrent)

Laatst bewerkt:
Er is niet echt een 'normale' temp, dat hangt volledig van de koeler af.

Vind 32° trouwens een nette temp voor je CPU.. Want de oude P IV's gebaseerd op de Willamette core waren redelijk grote heethoofden.

Geplaatst door Steve
Er is niet echt een 'normale' temp, dat hangt volledig van de koeler af.

Vind 32° trouwens een nette temp voor je CPU.. Want de oude P IV's gebaseerd op de Willamette core waren redelijk grote heethoofden.
die 32 geeft speedfan dus aan...
dit is dus zoals het is: http://aaajeetee.gotdns.com:9999/pics/speed.jpg
ik begin steeds meer te denken, dat ik op die 40 moet letten ofzo...

Geplaatst door Steve
Zal dan wel je northbridge (chipset) zijn.
die 32? of die 40? (jah, ik ben n00b :o )
maar wat is nou echt de temp van mn cpu (volgens dat progje)?

Die 40° is van je CPU... De CPU is in de meeste gevallen warmer dan de northbridge, en het feit dat die temp er twee keer staat bevestigt dat (ingebouwde sensor en sensor op mobo).

Geplaatst door Steve
Die 40° is van je CPU... De CPU is in de meeste gevallen warmer dan de northbridge, en het feit dat die temp er twee keer staat bevestigt dat (ingebouwde sensor en sensor op mobo).
oke, bedankt dan weet ik dat ook weer :D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan