Temp. te hoog? welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincenzodisanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
klik hier voor een plaatje van Speedfan. Daar staat op het plaatje dat iets te heet is, maar wat is het?

Vincenzo Di Santo.

Dat had ik ook altijd toen ik dat programma nog gebruikte maar nooit ergens last van gehad

Download anders eens EVEREST Home Edition.
Die geeft simpel aan CPU .... graden
moederbord... graden
Hardeschijf ....graden.
Je kunt hem hier downloaden.
Grtz Oswaldo.

Geplaatst door vincenzodisanto
Heb je

hier
iets aan?
Ik zelf snap er niks van.
Vincenzo Di Santo.

Ja het is je cpu ;)
Tcpu 59 °C (138 °F)

dus mischien je fan ff schoonmaken of vervangen ?
oswaldo

Okey nu niet gaan lachen... Wat is mijn CPU??

Dan weet ik wat ik schoon moet maken of vervangen.

Vincenzo Di Santo.

op je moederbord zit een groot vierkante cooler , als goed is moet die erg opvallen .
Meestal zit tie iets onder je voeding .
Zoals op deze plaatje cpu cooler de fan met het zwart groene stickertje van Cooler Master .
Deze kun je voorzichtig met een kruiskop schroevendraaier los maken en met een bijv kwarstje schoonpoetsen , maar wel voorschichtig zijn in je pc ;) ( je ook eerst ontladen voor dat je begint , d.m.v de verwarmingsbuis even vast te pakken )
mocht er nog in de koelribben van het chrome plaatje vol zitten met stof , kun je met een stofzuiger ook heel voorzichtig leegzuigen ( maar laat deze er wel opzitten ), plaats de fan er weer op niet al te strak aandraaien ;) en start je pc weer op . Ga naar een tijdje dat de pc aan staat weer even kijken naar je temparatuur is die nog het zelfde gebleven . Kun je beter een nieuwe op plaatsen of laten plaatsen .
P.s. de fan moet weer op de zelfde kant naar boven zitten , niet dat die ipv blazen gaat zuigen .
Of als je het niet ziet zitten , bel dan even de pc boer op in de buurt of hij er even gauw kan naar kijken of vervangen .
Suc6 oswaldo.

nu zal t schoonmaken heus wel iets helpen, maar wordt deze processor niet vaker wat warmer?
Daar staat een amd athlon xp toch om bekend?

Die melding zal je blijven houden hoe scoon je pc ook is ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan