• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Temperaturen excel macro problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbxzotje

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
20
Hallo,

ik heb 2 bestanden toegevoegd in de rar file het bestand M8-Case is het origineel zonder aanpassingen en Temperaturen is het bestand hoever ik er al mee ben.

problemen met macro's in excel.
na enkele uren ben ik er nog niet uit :evil:
de werkbalk aanpassen en een eenvoudige macro maken lukt me wel maar om de macro zo te krijgen dat hij gegevens kopieerd naar een 2de werkblad en deze dan nog in de juiste plaats te krijgen en dan nog een rij toevoegd waarbij, als ik het weeknummer verander in het tabblad week naar week 5 en de temperaturen aanpas de macro zo laten werken dat alles op zijn plaats komt dat lukt me aan geen kanten.


wat word er van mij gevraagd:

Het bestand M8-Case openen (geen probleem :D ).
Maak een macro met de naam "eindeweek" en zorg ervoor dat deze kan worden gestart:
- met behulp van de menukeuze Eindeweek in een nieuw menu Macro's;
- met de toetsencombinatie Ctrl+W;
- met een zon als object in het werkblad week. Gebruik hiervoor de autovormen.
- met een knop (klavertje (Eindeweek) in een nieuwe werkbalk Macro's.

2) de macro dient de volgende handelingen uit te voeren:
- in het werkblad week gemiddelde maximumtemperatuur in de bilt berekenen;
- de gemiddelde temperatuur in de bilt de opmaak getal met 1 decimaal geven;
- de gemiddelde temperaturen voor de overige plaatsen berekenen;
- de cellen met de gemiddelde waarden kopieren naar het werkblad Wekenoverzicht in de juiste week;
- met behulp van de vulgreep het volgende weeknummer plaatsen onder het huidige weeknummer;
- de cel in de kolom de bilt van de nieuwe week selecteren.

3) Maak een nieuwe macro "wissen" deze macro activeert het werkblad week en verwijdert daar alle temperaturen. hierna activeert de macro in het werkblad week cel B3.

4) ijzig het week nummer in week 51 en voer nieuwe temperatuur gegevens in.


dank bij voorbaat: xbxzotje
 

Bijlagen

  • Test Map.rar
    12,5 KB · Weergaven: 24
Huiswerk? ...

Mod ingelicht.

dat is geen huiswerk ik ben bezig met een cursus excel via de vdab afstandsleren,
meestal stuur ik een mail naar de coach maar de reaktie laat altijd meer dan een week op zich wachten zodat ik niet verder kan.

groeten xbxzotje
 
dat is geen huiswerk ik ben bezig met een cursus excel via de vdab afstandsleren,
meestal stuur ik een mail naar de coach maar de reaktie laat altijd meer dan een week op zich wachten zodat ik niet verder kan.

groeten xbxzotje
Dan denk ik toch dat je je coach op zijn of haar gedrag moet aanspreken. Huiswerk of helpen met een studie vinden we hier niet gepast, niet voor de school en niet voor de leerling/student.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan