Temperaturen .. niet te hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Ik constateer iets wonderlijks bij het tegelijk draaien van Everest Home van Lavalys en Pc Wizard 2007 van CPUID.
Zie bijlage.

Ik ben geneigd de moederbord- en processortemperaturen van Lavalys voor 'waar' aan te nemen.
Vind het overigens zeer wonderlijk, is dit probleem bekend van CPUID?

Tweede vraag uiteraard: zijn de temperaturen - aangenomen dan die van Everest Home correct zijn - acceptabel, of moet ik er iets aan doen (v.z.v. mogelijk)

Bijlagen

• Sensors.JPG
    Sensors.JPG
    21,8 KB · Weergaven: 40
Mijn laptop CPU hits 70 graden celcius tamelijk geregeld, en overleefd dat:) Maar die is er ook wel voor gemaakt... Meestal als het te warm wordt voor componenten schakelt het moederbord zichzelf wel uit, maar om erg zeker te zijn, moet je eens kijken op FAQs van de site van de producent zelf

Nooit gezien inderdaad.
Betreft dit de laatste versie van Everest? De oudere versies willen nog wel eens moeite hebben met het uitlezen nieuwe(re) hardware/sensoren.

Nooit gezien inderdaad.
Betreft dit de laatste versie van Everest? De oudere versies willen nog wel eens moeite hebben met het uitlezen nieuwe(re) hardware/sensoren.

Hoi,

Ja, laatste versie .....
Maar ik heb het idee, dat het niet Everest is, maar PC Wizard 2007 van CPUID
http://www.cpuid.com/pcwizard.php dat de fout ingaat.
Heb het zojuist nog een keer gedownload .... met hetzelfde resultaat.

Het lijkt me toch sterk, dat de temp. van het moederhord bijna 50 graden zou zijn en die van de processor 29 .... :shocked:

Hoi,

Ik heb de vraag maar als opgelost gezet, hoewel het antwoord 'hier' wat betreft de foutieve informatie van het programma 'PC Wizard' niet wordt gegeven.

Ik vertrouw maar op andere testprogramma'tjes die wél de juiste waarden geven en .... mijn goeie 'gesternte' :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan