temperatuur aldi pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasjud

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
ik heb een paar dagen geleden op de computerbeurs een aldi pc gekocht(pentim4 3.0), ik heb 2 programma's geinstalleerd om temperatuur te meten mbm en speedfan en beide progs krijg ik een temeratuur van case 92°c cpu127° en sensor 3 0°.
Ik vermoed een probleem met de sensor of zou er iets mis zijn , de koelers draaien, en de temeraturen blijven konstant vanaf de opstart tot een paar uur daarna.
graag wat advies

Kijk even in je bios hoe daar de temp staat.
Daar moet je van uit gaan.

En als je geen tempsensors hebt (wat niet ondenkbaar is bij een aldi pc) krijg je ook van die rare waarden te zien.
Geloof me met 127 graden cpu temp draait je pc niet meer.
Staat er ergens in de bios een temperatuur vermeld?

gaat het in dit geval niet om Fahrenheit :thumb:

Case 92 ° F = ca. 33 ° C

CPU 127 °F = ca. 53° C

Ga er maar vanuit dat een Aldi pc zodanig in elkaar zit dat extreem hoge temperaturen niet voorkomen. Behalve natuurlijk als de koeler stuk is o.i.d, maar dan kan je echt niet meer gebruik maken van je computer.

Het zou heel goed kunnen dat het idd fahrenheit temperaturen zijn.

Volgensmij is die sensor gewoon brak, dat was ie tenminste ook al in de P4 1.8Ghz. De voeding is wel gewoon temperatuur gestuurd en heeft 2 standen, is de temp te hoog dan zul je vanzelf een hard blazend geluid uit je voeding horen komen. Hier kun je verder op vertrouwen.
Die temp van je mobo kan geen kwaad omdat ie waarschijnlijk gewoon niet klopt zoals die bij enkele vorige versies ook al niet klopte.

ik vind niets terug van temeratuur in bios, en de temperatuur is in celcius.vermits dat alles netjes blijft draaien , zal ik er maar van uit gaan dat sensor niet klopt. bedankt

Als je alles standaard laat draaien en niet gaat overclocken, is die mobo sensor ook niet zo belangrijk... pas bij het oc'en heb je die sensor nodig en kun je in dit geval beter een uitbreiding kopen en desnoods je cpu/case koeler daarop laten draaien.

Dat die sensor niet klopt van de aldi pc was een bekend probleem, dat het bij de 3.0Ghz nog zo is is voor mij nieuw...

Geplaatst door @temptation
Als je alles standaard laat draaien en niet gaat overclocken, is die mobo sensor ook niet zo belangrijk... pas bij het oc'en heb je die sensor nodig en kun je in dit geval beter een uitbreiding kopen en desnoods je cpu/case koeler daarop laten draaien.

Dat die sensor niet klopt van de aldi pc was een bekend probleem, dat het bij de 3.0Ghz nog zo is is voor mij nieuw...

Dat ligt dan niet specifiek aan de Aldi pc, maar aan MSI. Medion gebruikt de laatste 4/5 jaar niets anders dan MSI moederborden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan