Temperatuur ASUS A7N8X-X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Mijn mobo draait gemiddeld op een temp van circa 36 tot 37 graden.
Echter als ik via Real Player of WMA een filmpje of muziek afspeel vliegt de temp naar 42 tot 43 graden.

Nu heb ik Hardware sensors monitor van Hmonitor geïnstalleerd, en krijg voor het mobo een waarschuwing als de temp boven de 40 graden komt.

Dit lijkt mij een waarschuwing die vroeg intreedt, maar ik vraag me af of dit correct is.

Bij ASUS heb ik al een aantal keren gekeken en gemaild wat de gevarenzone voor dit mobo is, maar nog steeds niets gevonden of gehoord.

Weet iemand wanneer de temp in de gevarenzone komt?

40 graden voor je mobo is redelijk aan de hoge kant. Weet je zeker dat dit niet de temperatuur van je processor is? Anders zou je een extra casefan kunnen plaatsen.

Indien het de temp voor je mobo is: dat is idd best hoog
Maar als het de temp van je processor is: geen reden voor paniek. Je zou je pas zorgen moeten gaan maken als hij richting de 70 graden gaat.

Hier een view op de temps zoals weergegeven via Hmonitor
Hopelijk gaat het goed, heb dit nog nooit gedaan.

Ging dus niet goed.
Moet ik eerst zien uit te vinden hoe ik een plaatje of een bijlage aan de topic plak

De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn (oftewel 100KB)
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Let daarop :)

Probeer ik het weer.

Bijlagen

• scherm2.jpg
    scherm2.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 48
Ik denk dat het programma de sensoren omgedraaid heeft, dus CPU= MOBO en andersom. 28,5 is een hele normale temp voor je moederbord, en 40 een hele normale voor je processor. Niks aan de hand lijkt me. Je kun het ook nog een keer controleren met speedfan.

En nu na 5 minuten Real Player

Bijlagen

• naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 21
Geplaatst door basvdK
Ik denk dat het programma de sensoren omgedraaid heeft, dus CPU= MOBO en andersom. 28,5 is een hele normale temp voor je moederbord, en 40 een hele normale voor je processor. Niks aan de hand lijkt me. Je kun het ook nog een keer controleren met speedfan.

Domme vraag misschien, maar ik stel hem toch.
Kan het dan niet zijn dat de stekkertjes op een verkeerd contact zitten?
Ik heb de pc zelf niet gebouwd, en de verkopende partij zegt dat alles goed moet zijn en ook niet snapt hoe dat kan van die temp.
En als het progje de sensoren omdraait, kan het dan niet zijn dat het progje misschien gelijk heeft.
En als het antwoord hierop ja is, kan ik dan zelf beginnen te klooien met stekkertjes omzetten?

En als je de temperaturen eens probeert te meten met een ander programma zoals speedfan of motherboardmonitor, krijg je dan dezelfde resultaten?

Geplaatst door Hakar
Domme vraag misschien, maar ik stel hem toch.
Kan het dan niet zijn dat de stekkertjes op een verkeerd contact zitten?
Domme vragen bestaan niet op Helpmij.:)

De "sensors" zitten vast op je moederbord, de stekkertjes hebben daar niks mee te maken.
In de stekkers van je fan('s) kan eventueel wel een derde draad zitten, die de RPM(toeren) van je fan('s) doorgeven.

Probeer, zoals eerder aangegeven Speedfan eens.
http://www.almico.com/speedfan.php

Ik heb zojuist Motherboardmonitor geïnstalleerd.
In combinatie met Hmonitor, weet ik nu echt niet meer welke temp waar bij hoort.
Hopelijk weet iemand aan de hand van bijgevoegd plaatje meer.

Bijlagen

• nieuw3.jpg
    nieuw3.jpg
    6,2 KB · Weergaven: 13
Hay ik heb het zelfde mainboard en ik denk dat het bij jou pcies omgekeerd is want kom aardig over1 wat ik heb ..bij mijn is de mobo temp ongv..rond de 34 a 35 graden en de cpu met belasting zoals wimamp plus minus tussen de 40 a 45 graden (hangt af van de omgeving temp )..btw jij heb een mainboard cd voor je drivers te installeren en daarbij zit ook het progamma AsusProbs die geven de juiste temps aan in de juiste volgore...

Grtzz simpelfree

Nah na de installatie van Asus Probe werd ik helemaal gek.
Had zo ongeveer alle muziekstukken van Beethoven uit mijn pc.
De andere monitoren had ik nog niet gede-activeerd, dus misschien lag het daaraan.
Heb toch eerst Asus Probe weer in de koelkast gestopt.
Via motherboardmonitor krijg ik de volgende waarden:
Case 29

CPU diode 79

CPU socket 39 graden.

Zijn dit redelijke waarden?

ja dat zijn goede waarde :thumb:

Case 29 je moederbord temp is dat en die is pervect

CPU diode 79 ( soort sensor net naast je cpu waar de fan langs blaast...geen reden om je daar zorgen over te maken

CPU socket 39 graden. is toppie.

kortom geen reden tot ongerustheid ..

Grrtzz simpelfree

Dan hou ik het hier even bij.
De Hmonitor gaat in de koelkast, en Motherboardmonitor blijft.

Bedankt voor alle tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan