Temperatuur Athlon 64 3400+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door XP_PC

Nee, vind je het heel gek?
Zoals ik dus aangaf, staan die niet continu te draaien.;)
Uiteraard blijven die van de voeding wel continu draaien.
Altijd op 1500rpm, terwijl de maximum 3000rpm is.
Als alleen de voedings fan's draaien, blijft de kast Evengoed rond die temperatuur.;)

Ik ga deze topic afsluiten.
Ik heb nog geen tijd gehad om de kast na te kijken qua koeling maar dat ga ik zeker doen.

In ieder geval weet ik nu dat de cpu soms te heet wordt en dat ik maatregelen moet nemen.
De tips die hier worden gegeven zal ik zeker ter harte nemen.

Bedankt voor jullie reactie's en tips :thumb:

Ik heb oom amd 64+ 3400

Mijn temperatuur ligt rond de 30 / 35 graden,.

Tis mij een raadsel hoe die 70 graden kan worden zoals een paar messages hiervoor zag.... :D

Dank je voor je reactie.

Toevallig heb ik net vanavond de kast open gehad om te kijken hoever de temperatuur zakt, dat blijkt ongeveer tien graden te zijn, met open kast zit ik dan op 61 graden, de koeler is een nieuwe Zalman.

De temperaturen zijn wel stressed natuurlijk, iddle weet ik nog niet zeker, ik dacht iets rond de vijftig graden.

Vreemd die temperatuurverschillen .. weet je het zeker, dat werd mijn oude 2200+ niet eens?

Misschien nog even ter aanvulling.
De maximale temperatuur heb ik inmiddels gevonden (moeilijk te vinden op de AMD site).
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_9417,00.html
Voor een 3400+ is dit inderdaad max. 70°C

Ik heb inmiddels de airflow proberen te verbeteren en de case-cooler naar achteren verplaats wat en temperatuurdaling veroorzaakte van +/- 9°C

Wat mij wel opviel is dat de stressed temp in CoreCenter van MSI nu 64°C terwijl het in Everest 60°C is.
Een verschil van 4°C, erg vreemd.

In iedergeval heb ik de tempatuur weten terug te brengen naar ong. 61°C stressed met een marge van rond de vier graden :D

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan