temperatuur cpu+mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
vanmiddag ff een zalman koeler gehaald,de 9500,maar ik had op een lagere temp. gerekend..niet dus.
temp van cpu 45 graden pentium D 930 3.0GHz
temp van mobo 47 graden asus p5nd2 deze twee temp.waarde zijn het zelfde als met de boxed cooler.......?!?!
2 inlaat fans en 2 uitlaat fans met een goede airflow....waarom is dat moederbord zo warm terwijl ik alleen maar IE heb draaien???

Staat die temp ook zo in de bios?
En de temp van een proc is natuurlijk ook afhankelijk van de omgevingstemp., als die hoog is, is die van de proc ook hoog.

Meet/kijk nog eens met de zijkanten eraf, als het veel scheelt, weet je genoeg.

hiephoi,
de temps. zijn hetzelfde als in het bios....nu met de zijkant eraf loopt temp van mobo op naar 49 graden...word er para van.

cpu temp. is wel iets gedaald zonder zijkant

Laatst bewerkt:
Bordje terugbrengen, misschien?
De spanningsregelaars of de chipset produceren veel te veel warmte.

jah gelukkig mag je moederbord zo'n 70-80 graden worden dus ik zou me niet al te veel zorgen maken:)

als ik dat goed zeg?

Laatst bewerkt:
Je kunt er een paar Casefans in zetten je kast te koelen.
Maar een Pentium op 45 gr. is normaal maar hoe heet wordt ie belast.
De mijne draait belast op 55 gr.

hiephoi,
euh....moederbord mag idd wel heter worden maar constant 70 graden is niet echt gezond voor het bordje.
will-well...er zittten al 4 casefans in het systeem.....cpu word stressed via everest 64 graden.
Ik heb ff n mailtje gestuurd naar waar het vandaan komt,eens kijken wat hun ervan vinden en miss. is het bordje wel nie goed.

Hoe heb je je fans geplaatst? Goed is: 2 outtakes aan de achterkant bovenaan en 2 intakes voorkant onderaan. Kan je je fans sneller laten lopen? Zitten je fans ook niet per ongeluk omgekeerd waardoor een intake per ongeluk outtake is geworden.

hiephoi,
ik heb alles in een andere kast geplaatst,welliswaar met maar 1 in en 1 out take welke uiteraard goed staan (ff sjekke met sigaret) plus een grote 120mm outtake bovenop die direct de warmte van mijn voeding wegzuigt.
Resultaat: cpu 42 mobo 40 graden en....het is bloedverziekend warm binnenshuis dus ik denk dat ik het zo maar moet laten voor wat het is.

iedereen bedankt voor het mee denken en vraag opgelost.

grtzzz jos

outlaw36 zei:
hiephoi,
ik heb alles in een andere kast geplaatst,welliswaar met maar 1 in en 1 out take welke uiteraard goed staan (ff sjekke met sigaret) plus een grote 120mm outtake bovenop die direct de warmte van mijn voeding wegzuigt.
Resultaat: cpu 42 mobo 40 graden en....het is bloedverziekend warm binnenshuis dus ik denk dat ik het zo maar moet laten voor wat het is.

iedereen bedankt voor het mee denken en vraag opgelost.

grtzzz jos

zijn nice temperaturen man hier op me zolderkamer is het snikheet en die cpu van mij is atm 52 graden nog op idle:shocked: echt hoog en met gamen gaat die piepen als die op 65 graden doet maar me omgevings temp is zeker wel 35 graden hier joh:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan