temperatuur cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bilal Almasoudi

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
heeuj, ik heb een vraagje over mijn temp, ik heb everest home edition en die geeft een temp ban 75 graden en speedfan geeft dat ook aan, maar mijn bios 58 graden, ik weet niet wat ik nu eiegenluk moet gelove :o

groetjes mii

Geplaatst door Bilal Almasoudi
heeuj, ik heb een vraagje over mijn temp, ik heb everest home edition en die geeft een temp ban 75 graden

groetjes mii

waar in zie jij dit? ik kan het niet vinden:o :cool:

en ik denk dat je gewoon speedfan moet geloven:rolleyes:

Geplaatst door winnie de pooh

waar in zie jij dit? ik kan het niet vinden:o :cool:

en ik denk dat je gewoon speedfan moet geloven:rolleyes:

bij sensors staan de temparaturen in everest

ik gebruik everest en die temp. die hij aangeeft klopt wel met mijn bios.

als everest 75 graden aangeeft vind ik dat wel erg hoog.

ik zou als ik jou was je pc eens van binnen goed stofvrij maken en vooral de fan.

dan heb je dat in ieder geval uitgesloten

Bios is niet zo goed want je draait geen programma's dus wordt minder warm, maar als je pc echt te warm word gaat windows meesteal wel hangen of raar doen.

Was bij mij ook zo maar ik had geen goede cooler dus heb ik een andre gekocht.

Laatst bewerkt:
jah mijn computer is stof vrij, maar ik denk dat ik morge een cooler ga hale, ik heb denk 1 probleempe er is eigenluk geen geschikt plaats, dus ik zet em tegen de onderkant, zodat ie omhoog blaast wan daar zit wel een roostertje

Ik denk dat je beter de cooler van je processor goed moet reinigen of een nieuwe cooler kopen,dan ergens een fan ophangen,want dat werkt niet optimaal.

jah mijn computer is stof vrij, maar ik denk dat ik morge een cooler ga hale, ik heb denk 1 probleempe er is eigenluk geen geschikt plaats, dus ik zet em tegen de onderkant, zodat ie omhoog blaast wan daar zit wel een roostertje

hoe bedoel je is er geen plaats voor uwe cpu koeler
of voor case-fan ?

ik vind persoonlijk al 58° ook al te veel ik zou het probleem aan de bron aanpakken eerst cpu koeler een veranderen
en ook niet te veel koelpasta gebruiken
http://www.bouweenpc.nl/?p=artikels/bep2

ik heb helemaal nix aan mijn pc verandert, alleen netwerk kaart erin gedaan, er zit wel een cpu koeler op verder is er geen koeling ( behalve die van de voeding)

Geplaatst door ibiza

hoe bedoel je is er geen plaats voor uwe cpu koeler
of voor case-fan ?

ik vind persoonlijk al 58° ook al te veel ik zou het probleem aan de bron aanpakken eerst cpu koeler een veranderen
en ook niet te veel koelpasta gebruiken
http://www.bouweenpc.nl/?p=artikels/bep2

ik zie dat die gast/vrouw op die site geen koelpasta gebruikt, klopt dat wel??

58 graden is veel, afhankelijk wat voor merk processor je hebt.
Voor de AMD Athon valt dat reuze mee.

Laat je kast anders even open staan.
Daalt de temperatuur niet en je processor cooler is in orde hoef je geen extra cooler te plaatsen.

ik heb een amd duron 1.2 ghz ik las ergens dat ik me geen zorge moest maken vanaf 80 grade en omhoog begint et riskant te worde

Er is sowieso een nieuwe Everest 2.0
Kijk eens of die hetzelfde aangeeft?

Fonz

Geplaatst door Bilal Almasoudi
ik zie dat die gast/vrouw op die site geen koelpasta gebruikt, klopt dat wel??
Je behoort altijd koelpasta te gebruiken tussen de Heatsink(koelblok) en de processor. Koelpasta heeft als funktie de oneffenheden op te vangen, zodat je een goede warmte geleiding krijgt naar de Heatsink toe.

ik heb everest 2 gedownload en geeft dezelfde temperatuur, dus ik denk dat het tijd word om wat aan de koeling te doen

Goed plan.
Je weet nu wat er in die doos zit, even de koeling maken zodat het ook blijft werken.

Fonz

ik heb al mijn kast open gemaakt, maar weet eigenluk niet wat ik moet verandere, want de koeling van de proccesor draait op goed en so

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan