Temperatuur Nvidia Geforce 7600

• Onderwerp starter Onderwerp starter as1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

as1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hi,
ik heb eennvidia geforce 7600 GS maar ik maak me zorgen over de temperatuur de temeratuur is 63 Graden En dat moet zeker omlaag
ik weet dat de kaart probleemen heeft in het geheugen daar is iets kaapot dat verklaart ook waarom die moeite met 4D games heeft kan het hier aan liggen zo ja hoe haal ik de temperatuur dan omlaag

MVG
AS1

Hier hoef je je echt niet druk om te maken. Een videokaart kan en mag warmer worden dan je processor.

vraag opgelost ?klik dan even op Vraag opgelost :)

Bijlagen

• 7-4-2009%2019-39-43[1].png
    7-4-2009%2019-39-43[1].png
    3,2 KB · Weergaven: 34
De temperatuur van een GF7600 is bij een actief gekoelde versie gemiddeld 45 graden en bij een passief gekoelde versie circa 65 graden.
Bij 135 graden gaan beide versies 'gas terug nemen' en bij 145 graden zouden ze 'op zwart' moeten gaan.

nou ik weet dat er 2 koelers op de kaart zelf zitten 1 koelblok en 1 fan
maar ik kan in de nvidia tools de fan niet aanzetten

EDIT: ik heb een printscreen
prntscreen.jpg

Laatst bewerkt:
Als je de 7600 GS gebruikt om te gamen, is die temp niet zo raar. Daar is de kaart namelijk totaal niet geschikt voor

Als je de 7600 GS gebruikt om te gamen, is die temp niet zo raar. Daar is de kaart namelijk totaal niet geschikt voor

Daar ben ik het niet mee eens. Met de 7600GS kun je prima gamen, alleen met nieuwe spellen heeft die wat meer moeite, maar ja, wat wil je met een kaart van een paar jaar oud.

Dat de temperatuur wat hoger is dan 'normaal' is niet zo gek. In plaats van de standaard frequentie (400mhz) draai je op 554mhz, daar krijgt een kaart het nou eenmaal warmer van.
Je kan, in het 'Nvidia configuratiescherm', een stabiliteitstest laten doen. Als je die voor 10 minuten de GPU laat testen, wat doet de temperatuur dan?

Overigens kan je de fansnelheid bij de 7600GS niet zelf bepalen, dat is weggelegd voor andere modellen.

wel de GPU klok heb ik terug naar 400 MHZ gezet
en sorry, ik kan dat niet vinden, stabiliteitstest
ik heb trouwens om een andere reden contact met XFX gehad (vanwege de problemen met 3d games) en die hebben uitgevogeld dat er iets met de memory mis was alleen nu hebben we dood spoor iets wat ik daar aan kan doen? want dat zit me behoor;ijk in de weg

hier zijn printscrrens vand e 3D problemen

img1.png

shot1.JPG

attachment.php

Overigens, de GPU klok hoort op 400mhz te staan en de geheugenklok op 333mhz, het makkelijkste is om even de 'standaarsnelheden' te gebruiken.
Als je zeker weten, geheugen problemen hebt op de kaart, dan doe je er verstandig aan om voor een andere kaart te gaan kijken. Beeldkwaliteit en stabiliteit worden meestal niet beter van geheugen problemen.

Bijlagen

• nvidia.jpg
    nvidia.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 60
maestro12, kan iik misschien ergens een update van t nvidia control panel krijgen????
want ik kan dat in mijn panel niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan