Temperatuur Passieve cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0101

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Hallo,
Ik heb een Nvidia 8600gts met een passieve cooler. Everest meet de temp zonder te sressen rond de 70graden. Is dat normaal? En als ik hem laat sressen komt die rond de 90+. Volgens mij is dat te hoog , of niet?:D

hey,

ik heb een 8600gts Gigabyte Silent Pype Type 3 gehad, maar voordat je eigenlijk een silent kaart aanschaft moet je wel goede koeling hebben !

ik heb een 250mm + 2x 120mm koelers. Met deze koelers kwam de kaart niet hoger dan +- 65 graden. Ik heb de kaart ook getest zonder koeling en toen werd die +-85 graden en dat is veel te warm.

Wat ik jou aanraad is om een paar fans aan te schaffen ! want je kaartje wordt veel te heet en dat vermindert de levensduur ervan !

Hoi,

Opzich wel maar heb je het al met een ander programmatje gecontroleerd?

Modag

hey,

ik heb een 8600gts Gigabyte Silent Pype Type 3 gehad, maar voordat je eigenlijk een silent kaart aanschaft moet je wel goede koeling hebben !

ik heb een 250mm + 2x 120mm koelers. Met deze koelers kwam de kaart niet hoger dan +- 65 graden. Ik heb de kaart ook getest zonder koeling en toen werd die +-85 graden en dat is veel te warm.

Wat ik jou aanraad is om een paar fans aan te schaffen ! want je kaartje wordt veel te heet en dat vermindert de levensduur ervan !

Ik begrijp eigenlijk niet wat voor fans je bedoeld?:o

tjah..alleen 85 graden is miss wat een hoge temperatuur...maar geen ramp hoor;)
elektronica kan tegenwoordig erg hete temps aan..
dus eignlijjk hoef je je daar geen zorgen over te maken

Tja , is best normaal mijn videokaart wordt in de game Call of duty 4 110 graden
(Nvidia Geforce 7500 LE TurboCache 512MB)

Dark bedoelt dat je zoiets moet aanschaffen bijv.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343075

ik heb 'm zelf ook koelt prima :thumb:

maar van welke merk is je videokaart ? kun je me een link geven of een foto ?
want niet elke koeler past op elke kaart !

Wacht even, dus ik moet naast die de passieve cooler ook nog een actieve cooler aannschaffen? Maar wat is dan het nut van de passieve?:confused:

Ik heb deze: http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_EN8600GT_SilentHTDP512M/152477.aspx#Specs :thumb:

Hoi,

Als je een goede airflow hebt in je systeem, met genoeg fans, is passief prima als videokaart hoor! Bovendien zijn ze geruisloos! Dus geen herry van de fans op de kaart zoals bij een actieve vdkaart!Ik heb hem zelf ook gehad deze kaart, is mij prima bevallen!
Bij was idle 55/60 graden! Stressed 95/100 graden!
Dus bij jou is er nog niet veel aan de hand!:p

Gr,
Chico.

Hoi,

Als je een goede airflow hebt in je systeem, met genoeg fans, is passief prima als videokaart hoor! Bovendien zijn ze geruisloos! Dus geen herry van de fans op de kaart zoals bij een actieve vdkaart!Ik heb hem zelf ook gehad deze kaart, is mij prima bevallen!
Bij was idle 55/60 graden! Stressed 95/100 graden!
Dus bij jou is er nog niet veel aan de hand!:p

Gr,
Chico.

er zitten maar 2 fans in het systeem , te weinig?

De nut van een passiefe koeler is dat het muistil is en geen geluid maakt als een actieve koeler (met fans), alhoewel dat meestal van de koelprestatie afgaat:D

gast0101 zei:
er zitten maar 2 fans in het systeem , te weinig?

Ik zou er wel een extra fan in zetten ja! Als je nog ruimte hebt voor een extra fan, aan de zijkant van je case, vlakbij je vdkaart! Ik neem aan dat je nu alleen de fan van de voeding en van de cpu hebt dan? Op het mobo zit vaak nog wel een connector voor een "sysfan" (staat aangegeven op je mobo) of kijk in de handleiding als je deze nog hebt!

Mvg,
Chico.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er wel een extra fan in zetten ja! Als je nog ruimte hebt voor een extra fan, aan de zijkant van je case, vlakbij je vdkaart! Ik neem aan dat je nu alleen de fan van de voeding en van de cpu hebt dan? Op het mobo zit vaak nog wel een connector voor een "sysfan" (staat aangegeven op je mobo) of kijk in de handleiding als je deze nog hebt!

Mvg,
Chico.

ney behalve de fan van de cpu en van de voeding heb ik nog 2 aparte aan de zijkanten.

De nut van een passiefe koeler is dat het muistil is en geen geluid maakt als een actieve koeler (met fans), alhoewel dat meestal van de koelprestatie afgaat:D

Dus ik moet nu een aparte gpu-fan aanschaffen voor mijn videokaart? Kan ik dan 2 fans(1 passiev en 1 actief) op 1 videokaart hebben? :(. (Begrijp er denk ik niks meer fan :confused: )

gast0101 zei:
Dus ik moet nu een aparte gpu-fan aanschaffen voor mijn videokaart? Kan ik dan 2 fans(1 passiev en 1 actief) op 1 videokaart hebben? :(. (Begrijp er denk ik niks meer fan :confused: )

Passief heeft geen fan:p
Maar bij jou is het nog niet noodzakelijk hoor!
Zolang je airflow maar goed is en je fans draaien, zou ik het nog niet doen!
Maar als je je er niet lekker bij voelt, dan kun je de passiefe kaart actief laten maken ja!
MVg,
Chico.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je een nieuwe Koeler aanschaffen ???
90 is hartsitikke normaal voor een GPU!
pas als die boven de 100 (net als mijn Videokaart) Graden uitkomt zou ik hem vervangen

Waarom zou je een nieuwe Koeler aanschaffen ???
90 is hartsitikke normaal voor een GPU!
pas als die boven de 100 (net als mijn Videokaart) Graden uitkomt zou ik hem vervangen

Dan is dat duidelijk, bedankt iedereen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan