temperatuur pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter ceke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ceke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hoi, wat zijn eigenlijk de standaardtemperaturen voor je moederbord, HD, CPU, grafishe kaart enz.?
en ik gebruik het programa everest home, maar daar zie je alleen de temperatuur van je HD, CPU en moederbord. Heb je andere prog. waardoor je de temp. van alle onderdelen ziet?

alvast bedankt, :thumb:

ceke

p.s. sorry als mijn vraag op de verkeerde plaats staat.

Het hangt van de hardware af of de temperatuur door een programma uitgelezen kan worden. Als er een sensor op zit, kan het.

In jouw geval kan zo te zien alleen de cpu, hd en moederbord (chipset) temperatuur worden weergegeven.

hoi, bedankt voor de snelle reactie. Het zou inderdaad kunnen dat ik alleeen sensoren heb staan op die 3 dingen, maar ik heb ooit eens gehoord dat everst maar die 3 dingen weergeeft:confused: En wat is de maximumtemperatuur voor elk onderdeel?

Een temperatuur voor je processor zou kunnen varieeren van 28 tot 45 graden, je moederbord temp. ongeveer 4 tot 5 graden lager dan CPU, en die van je videokaart kan zeer fluctueren, durf ik verder geen antwoord op te geven.
Temp HD tussen de 28 en 45 graden is aannemelijk.

Hoop dat je er wat aan hebt ...

cpu tot 45gr
hd tot50 gra daarboven verkort de duur van hd
mobo tot 40

alles wat lager is is beter

50 tot 70 graden, tja als je vaker bij de 50 zit is het niet zo'n probleem maar als je vaak naar de 70 gaat zit je gewoon te hoog.

allemaal bedankt voor de snelle reacties:D
is dit ongeveer goed? voor het ideale HD max. 50°
CPU max 45°
moederbord max 40°

zeer bedankt iedereen voor de snelle reacties:thumb:

baaaaaai

Laatst bewerkt:
Daar komt het idd al op neer, en hier geld dus ook, hoe lager hoe beter. (had je vast wel in de gaten)

allemaal bedankt voor de snelle reacties:D
is dit ongeveer goed? voor het ideale HD max. 50°
CPU max 45°
moederbord max 40°

Ja, dat zijn wel goede temperaturen!
Alleen de hardeschijf, vind ik zelf 50 graden vrij veel, in de zomer loopt alles toch op.

Ik heb hier ook een pc die al tijden draait op 56C(met dit weer zelfs 60C) zonder een enkel probleem,zolang je HD en mobo maar niet te warm worden(~35C) kan het ook absoluut geen kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan