temperatuur pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusfct

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2014
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe Pc met een Intel core I7-870 @2.93Ghz en een Nvidea Geforce GTX 750 Ti.
Tijdens het gamen word de Cpu al gouw rond de 65 °C en mijn Gpu 60 °C.
In mijn ogen lijkt dat zeer warm maar ik weet het niet zeker.

Dus mijn vraag is is dit warm of is dit zo +/- wel goed.

Met vriendelijke groet,

Guusfct

Kun je zo opzoeken:
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-750-ti-review,3750-19.html
Dus welk merk heb je... ? Je ziet van 45-65 graden C afh v/h merk... das dus normaal...
Heb je pech dat je de "verkeerde" hebt en toch koeler wilt... probeer de kast meer te koelen... dat helpt wat.

Met je CPU zit je wel bijna tegen de max aan.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-870-vs-Intel-Core-i7-3770
Maximum Operating Temperature 67.4 °C

Betere koeler plus kast ook verbeteren? Pasta nog OK ertussen?

http://ark.intel.com/products/41315/Intel-Core-i7-870-Processor-8M-Cache-2_93-GHz
Max TCASE 72.7°C
Das echt de T op de chip zelf...

Maar nieuwe PC: .... vraag support... !

Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor je andwoord.
ik heb het probleem met de gpu kunnen oplossen, mijn case fan zat niet helemaal goed aangesloten :P.

maar met de cpu snap ik het nog niet helemaal. hij is op dit moment, terwijl ik Just Cause 2 aan het spelen ben, 66 °C. er zit een standaard cpu koeler op. ik kan er nog 1 case fan op aan sluiten maar zit op dit moment krap met geld dus zoek eigenlijk een andere oplossing :)

Met vriendelijke Groet,

Guusfct

bedankt voor je bericht,

maar zoals ik al zij zit een beetje krap bij geld op dit moment. maar ik zou hem zeker onthouden. :)

Met vriendelijke groet,

guusfct

De CPUkoeler zit toevallig niet vol met stof?, anders zou je nog es kunnen kijken naar de koelpasta, let wel, verwijderen van de koeler betekent ook het opnieuw aanbrengen van frisse koelpasta.
Stof verwijderen gaat het beste met een busje perslucht voor het losse stof, hardnekkig stof kun je daarna verwijderen met een kwastje

nee met het stof valt het wel mee.
ik heb het al gevonden. de cpu was over clocked naar 3.1 Ghz.
geen idee hoe ik dit weer terug kan veranderen :p

maar ik heb er al weer een nieuw probleem bij, mijn pc start niet meer op :(
er zijn blijkbaar settings in de bios veranderd waardoor hij niet meer goed opstrart.

iemand enig idee? :)

met vriendelijke en hoopvolle groet,

Guusfct :)

Bios even een reset geven d.m.v. batterij op het moederbord er enkele minuten uit te halen.

haha nee,

het is nieuw voor mij ;)
het moederbord zelf is 8 maand oud volgens mij.
ik heb hem overgenomen van een goede vriend van mij en hij is er altijd zuinig mee omgegaan.
maar blijkbaar is mijn cpu over geklocked :/ en doet ie nu niet meer.

maar alles komt altijd goed ;)

en ik ga dat batterijtje nog niet vervangen, als ik dat wil gaan doen moet ik eerst mijn grafische kaart eruit halen, die zit net boven het batterijtje :p

groeten,

guusfct

Het batterijtje hoef je nog niet te vervangen, Probleempjes zei (#8..) batterijtje enkele minuten eruit halen ..
Hoeft opzich niet zo'n grote klus te zijn ...
Maar met 200 mhz overklokt en dan al zulke temperaturen, denk ik toch echt dat je processorkoeling niet voldoende is ..

hallo,

heb het batterijtje eruit gehaald en enkele minuten aan de kant gelegd.
maar nu ik het batterijtje er weer in heb gedaan wil die nog niet op straten :(
hij geeft aan: no drivers were found. ????

ik heb verder niks raars gedaan met mijn pc de laatste tijd dus ik weet niet waardoor het kan komen.

Groeten,

Guusfct

Veilige mode met netwerk verbinding.... en dan drivers installeren?

hallo,

bedankt voor de snelle reactie andre :)
maar welke drivers moet ik dan gaan installeren? heb er niet zo heel veel verstand van :$

Groeten,

Guus

Als je opstart in veilige mode met F8 (google even, ik ben aan het tegelen...) dan zie je bij apparaatbeheer gele uitroeptekens staan.
Gebruik de update optie van de drivers.
PS: wanneer exact krijg je deze melding? Direct na het bios of start Windows deels op?

Laatst bewerkt:
hallo,

oke ik ga het proberen, in ieder geval bedankt andre :)

Groeten,

Guus

hallo,

windows (8.1 pro) start deels op, hij blijft steken bij problemen vaststellen op de computer.

Groeten,

Guusfct

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan