Temperatuur sensors

Status
Niet open voor verdere reacties.

nbuijtels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb geen temperatuur sensor op mijn processor of hij is kapot.
Hoe zie ik of hij er wel in zit?

CPU1 temperature staat in het bios op 0 gr. System temp. op 23 gr. Waarom zou ik wel system temp hebben en geen CPU temp? De temperatuur van de CPU is toch belangrijker?

Ik wil de temperatuur van de processor zien, omdat ik de PC wil overklokken. Ik heb hem wel eens overgeklokked maar ik durf het niet aan als ik de CPU temperatuur niet zie. Het is een PII 400. Tot een snelheid van 448 Mhz start hij nog op en loopt stabiel.

Wat kan ik controleren en is het verstandig om hem te overklokken zonder temp. sensor?

PII 400 Mhz.
PCPartner 440BX-ITE8671 mainboard
256 MB PC-133 + 64 MB PC-100 memory
Intel 740 Graphics adapter 4 MB
Samsung SV0644A 6.0 GB disk drive
Windows 2000

Ik had met zo'n zelfde moederbord een pII450mhz op 600mhz overgeklokt.
Ik hield de temperatuur in de gaten met een binnen/buiten digitale huis/auto thermometer.
Gekocht bij Halfords en een beetje verbouwd
zodat ie zo dicht mogelijk bij de processor zat.
Het is natuurlijk niet erg betrouwbaar en zuiver,
maar ik kreeg wel een goede indicatievan de temp verschillen.:)

Waarschijnlijk is jou sensor van de CPU kapot.

Als er op deze pc data staat die voor jou van belang is, dan zou ik daar even een back-upje van maken. Dat i.v.m. het verhogen van je FSB -> PCI -> IDE.

Daarna kan je er een betere heatsink op zetten, liefst van koper maar kan ook van alu. Als ie maar een flink koeloppervlak heeft. Mooie fan erop: wat je nog hebt liggen of anders een Enermax/Papst/YS-tech, zie: http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/cat/55

En dan komt het leuke deel...opvoeren die proc. De 600 moet je toch kunnen halen:) En zolang de pc stabiel blijft moet je je vooral geen zorgen maken over de temperatuur:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan